Trenger HJELP kjapt! Veivhusventilasjonen!!! siste inleg!

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Vakum:

 

Etter en tid i motoromet, ser eg at de fleste vakumslangene lever på sitt siste vers... overraska om det ikkje er noe lekkasje! Så tenkte eg skulle bytte dem alle ut i svart silikon slanger, da eg har fått inntrykk av dem tåler mer :) Motoren eg har, er en 1.8t med motorkode AWT, som er chipet.

Men er det noen som veit kor stor slangene er? Ser det er ivertfall 2 forsjelige størelser? og vor mange meter av evt ka slange trenger eg? Og vor får man tak i gode vacum slange, helst i norge? :D

 

Turbotrykk:

 

Ok, så har byttet ut resirken med en fra biltema, (lest dem sku vere så og si likegod som 007) Motoren drar veldig godt, men det føles ut som den daffer ned at etter 4500 tusen? Ser også på turbotrykks måleren at den faller ivertfall 0.3bar ned.. Er det noen måte og få den til og gji fult trykk hele veien til topp? Mener og ha hørt noe om n75 ventilen?

Og i biltema resirken, vilken fjør ville dere brukt? Eg bruker den tynaste/svakste fjøren no, vilket brukere evt dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det med slangelengder og diameter kan du vel finne ut selv? Bare å dra av en slange og måle det;)

 

Normalt at trykket dabber av etter 4500rpm pga liten turbo:) Skal du klare å holde trykket helt til turtallsperra må du rett å slett ha en større turbo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste er 3,5x2 og 5x2,5

 

N 02035333 og N 0180463

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, vorfor ta av slangene og måle om andre har målene :) hm, så det er vanlig den dabber av ja, :/ hmm.. dro ut andregire og såg litt på målern, var helt nedi 0.5bar på slutten :P Kjett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville trykk testet vac systemet, da hører du fort hvor det lekker. 0,5 bar er litt lavt, turboen skal klare å holde

0,6 bar til rødlinja uten chip. vist du kjører med chip er det iallefalt lavt, og du har nok en lekasje et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er chipet og skal lade 1.1 bar. Eg får fult ladetrykk akuratt helt i starten, men med en gang den når fult trykk, detter den nedover igjen. var på rundt 5500-6000 omdr så var trykket falt helt ned til 0.5 bar igjen og hold seg der :S

Men ja, ser på feks vakumslanger, dem ser ikkje så bra ut... Påtide og skifte alt av slanger der! men hadde vert så flott og slippet og ta av alt for og måle, vist noen hadde målene.. Og vor får man tak i slangeklemmer ? til små slanger som vacum..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vordan er det dere trykk tester dette systeme? :) Noen som kunne lagd en kort liten guide? eller en fin tråd te det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du presser luft i trykkluftsystemet, altså fra turbo og til innsug. Da skal du kunne høre om du har lekaskjer. Siden du har 1,1 bar iflg chip til ladetrykk bør på systemet ditt tåle minst 1,3-5 bar før noe lekker\slanger spretter av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, var det eg tenkte meg. Tok og søkte litt isted og fant ut gode løsninger på dette :) men gjør forsikkerets skyld dette etter turbo. Såg dem snakkte om veivhusventilasjonen, kan lekk her og føre til redusert effekt? er jo oljedampinge, men leste bare at me ca 0.2 så kan du høre etter lekk her, også stenge slange, også trykk teste resten... Tenkte eg skulle ta meg en kveld i garasjen i morgen, og sette meg inni alt dette!:)

 

Men noen spørsmål da:

 

veivhusventilasjonen, gjør denne noe mer utenom og sende oljedamp tebake i innsuge?

 

En enkel lekk i vacuum slange, vil jo være lekk for turbotrykk å, right?

 

Noen som vet vor man få tak i klemmer som er små nok til vacuum slanger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, så tok en tur å kikket igjenom veivhusventilasjon system, og tok ikkje lang tid før eg oppdaga en feil... røret (NR2) var delt seg i to... Skulle ta den ut, og endte opp med at hele driten revna!! Selvfølgelig etter eg hadde fått den den ut, var det komt noen småbiter fra det oppsmuldra røret NEDI håle... æsj. MEn mitt spørsmål, gjør dette noe? Eller må eg demontere alt for og fjerne dette? er plastik/SIKKLIG MORKEN plastik. Ikkje mye, en bitt på kansje noen millimeter gange millimeter :P

 

Og vor får man tak i dette røret? BAre hos møller?

 

Og del nr 4, Holdefjæren, vilken del er dette? var bare en o ring der under når eg demontere...

 

veivhusventilasjon.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.