#1 Skrevet August 18, 2012 Synes jeg har fått mere romle-lyd siste uka! Ikke direkte lager uling, men romle-lyd, vet Vredestein dekka 235/35-19 mine romler litt, men er blitt mer, og fremtredende rundt 50kmt og 80-90kmt. Hvordan skjekker jeg? Jekke opp å rikke topp og bunn? Subba ene bak dekket borti festet mellom fanger og skjerm, så det fikk en liten flik ytter på dekkbana, kan dette kanskje lage lyden? Lyden er jevn, forandres ikke om jeg svinger, ikke turtallsavhengig!! Ren dyp romlelyd, Bilen har gått straks 170k og aldri byttet lager på Mvh Kai-Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2012 Vis du tar og jekker opp hjule, og snurer rundt på det, så hører du med EN gang om lager er røke.. Hører en fin romling. Kan jo ta og sameligne me andre sider på bilen, så du hører forsjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2012 Er det pressa lager bak og? Rene rulle lager, eller kone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2012 Fwd du har? Isåfall er det enormt lett og skifte hjulager bak det man trenger er en skiftenøkkel, en tang, hammer, og dor sett, og helst noe som passer akuratt me lager ringen. Så tar du bare og dorer ut de gamle skålene, hamrer i de nye, presser greas i lageret, også montere du dette og stramer det passelig, pleie og stramme det så det såvidt er en bittalitt slark igjen, ellers ryk dem fort... lagrene sitter enten i bremseskiven, eller i navet bak, like enkelt uansett Husk du trenger ny splint til låsingen på muttern, og hjullagerfett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2012 Er fwd ja. Vet lagrene ikke sitter i skivene, dem bytta jeg i fjor. Hjalp en kamerat å bytte skiver bak på en A4 97mod, og der måtte vi banke ut skåler av skiva. Fant på NBS. Bytter vist hele bosset! Og der sitter det fast rulle lager http://bildeler.no/?Bilmerke=4&Bilmodell=9&Arsmodell=2001&R_Time=134657&Forside=&Varegruppe=120 Noen som kan bekrefte om dette er bare ren skru jobb, eller må det presses? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2012 Hjullager bak NBS koster snøtt 1300,- og på Mekonomen snøtt 1700,- greit nok Hjullager foran NBS koster snøtt 700,- og på Mekonomen snøtt 1400,- men synes dette er litt rått! Halve prisen på NBS jo Får ut å sjekke lagrene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 19, 2012 Sjekk i tilbudstrådene her på forumet. Har opplevd at en drøss av deler er billigere der en hva NBS klarer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 19, 2012 Da er det lokalisert!! Venstre bak, de tre andre er lydløse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...