#1 Skrevet August 18, 2012 Lurer på om det er noen som har erfaring med åpent og lukket luftfilter på S6 c4 AAN? Har åpent no, men luerer på og bytte til lukket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2012 Har ikke egen erfaring, men har plukket opp litt info gjennom 12 år med egen S4.. Sannsynligvis ikke noe poeng hvis du er under 400hk, det originale gjør faktisk jobben ganske bra. Med åpent filter må du uansett sørge for at det får kald luft, gjerne med en skilleplate e.l. mot turboen. Åpne filtre må vanligvis oljes, noe som kan skade LMM, men gir noe mer lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 20, 2012 Så du mener altså att lukket filter er det beste, siden det ikke ødelegger LMM og eg har bare 260hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 20, 2012 Min test av åpent vs lukket på S6+. På turbomotoren er det nok enda større forskjelll pga varmen som turbo, etc avgir i området rundt filterboksen. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=136673 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 20, 2012 Hehe.. Ja, det har nok vist seg det.. Papirfilteret som er originalt er svært bra, vet også det finnes vaskbare ettermarkedsfiltre til originalboks. Noen har med vekslende hell boret noen hull i boksen på den 'møkkete' siden, men tror nok at snorkelen stort sett sørger for nok luft til oppsett opp mot 350hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 21, 2012 oki, tusen takk for hjelpen har noe anbefaling på ka filter eg bør kjøpe? k&n er det gode greier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 22, 2012 K&N finnes vel både våte og tørre, med den historien med avbrente LMM-tråder tror jeg nok jeg ville valgt tørt, kjører selv originalt Biltema-filter (kan ikke se forskjell på det og Fiammfilteret jeg fikk sist ..) og det holder i hvertfall til min S4 med rundt 300 gamp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 22, 2012 Samme her, kjører luftfilterboks med orginalt papirfilter. Åpent filter gir merkbart tap i effekt kontra lukket, og jeg bytter heller oftere papirfilter enn å kjøpe K&N og risikere defekt LMM og dårligere filtrering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...