Anbefalte innlegg

Hei, jeg har planer om å bytte motor på min Golf. Grunnen for dette er at den nærmer seg regreimskift og jeg gidder ikke å bytte selv.Derfor har jeg sendt den på verksted for å gjøre dette og det koster sikkert rundt 10lapper, itilleg har jeg vært så uheldig at jeg har knust bunnpanna så nå står bilen for øyeblikket.

Så istede for å dra på verksted for å bytte regreim og bestille bunnpanne og bytte på bilen som kommer på rundt 12000,- så har jeg lekt med tanken med å kjøpe en komplett motor (samme motorkode:ATD) og kjøpe regreimsett og bytte den mens jeg har motoren på motorbukk. Og da vil jeg jo også ha mulighet til å rense innsug, blokke egr og shine motoren før jeg setter den i bilen.

Jeg har fått tilbud på to forskjellige motorer med kmstand rundt 130k for 9tusen og 11tusen. Den ene med 6mnd garanti og den andre 3mnd, bilen min har gått 167k. Så når jeg er ferdig har jeg jo delemotor, turbo osv som jeg kan selge igjen om det skulle være behov.

Så det jeg lurer på er om det er noe jeg bør tenke på med motorbytte til samme motor?

Omprogrammering,ting som ikke vil funke?, må jeg endre noe da jeg bytte motor? (tenker på vegvesenet,vognkort osv) og ellers er det ting jeg burde gjøre mens jeg er i gang?

Ellers er det noen som har noen meninger om dette, rop ut! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er det noen som har noen meninger om dette, rop ut! : smil :

Det høres ut som mye billigere og lettere å bytte regreim enn en hel motor: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.