Merkelig styrefølelse Audi S8 2001mod.

Anbefalte innlegg

Bilen er helt rar å kjøre for tiden. Bilen vingler frem og tilbake som en nervøs bikkje på tur, må hele tiden jobbe for å få bilen til å gå rett frem. Føles som noe mangler i forstillingen, eller at noe er løst. Har også denne klunke lyden noen ganger når jeg vrir fult på rattet.

Spesielt i høyre svinger, da føles det som plutselig at noe flytter seg over i forstillingen : klø :

Har byttet ytre og indre styre ledd/kuler på styrestagene på høyre og venstre side uten at dette hjalp : mad :

Kan også nevne at dette begynte/ jeg kjente det første gang etter at den ble senket, har gradevis bare blitt værre og værre : mad :

Noen som har vært boti noe lignende eller har ide/formening om hva dette kan være ?

Slark i tannstang ?

Takker for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare en tanke. har du prøvd å bytte dekk?

min sporer og danser som en gal når jeg kommer nord for gardermoen.

klunk kan også komme fra topplageret til demperen.

men ja. det kan også være tannstanga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klumking spes ved sving i lav fart kommer nok fra Bærearmene dine som da sikkert trengs å byttes.

Hvis du har senket bilen og ikke justert de nedre og den bakre øvre bærearmer så de er tilpasset den nye høyden så kan lett gummien revne.

Bytta akkurat alle på min S8 og det ble en helt annen bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. kan jo prøve å hive på vinterhjulene for gøy å teste :)

Så du tror kansje at det kan ha så mye å bety med dårlige dekk alstå ?, kjører på 20" lav profil "budget" dekk ..

bare en tanke. har du prøvd å bytte dekk?

min sporer og danser som en gal når jeg kommer nord for gardermoen.

klunk kan også komme fra topplageret til demperen.

men ja. det kan også være tannstanga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klunkinga er igrunn kun når jeg står stille og vrir fult ratt utslag frem og tilbake :)

Hadde du samme prblemet på din at det føltes som at noe var stein galt i forstillinga?, på min føles det faktisk nesten som at hele tannstanga er løs og plutselig flytter seg over i sving : faint :

Klumking spes ved sving i lav fart kommer nok fra Bærearmene dine som da sikkert trengs å byttes.

Hvis du har senket bilen og ikke justert de nedre og den bakre øvre bærearmer så de er tilpasset den nye høyden så kan lett gummien revne.

Bytta akkurat alle på min S8 og det ble en helt annen bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn har jeg det også i min S6 c4 men det blir bedre over en viss hastighet. Er det sånn med din og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den klunkingen hadde jeg i allefall og det ble bare mer og mer metalliske knakelyder, men alt er vekk med nye bærearmer.

Bortsett fra lyd/knaking så sporte den en del men var aldri helt løs i fisken som du beskriver.

Sjekk gummilagrene på bærearmene, du ser lett hvis de er revnet/morken som absolutt vil gi en upresis styring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte plutselig avogtil og bli veldig tung på rattet når jeg står nesten helt stille i dag også, føles som at servo kutter helt ut eller at noe "holder" igjen eller blokker .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.