Anbefalte innlegg

Vi kjøpte en 2011 Touran Highline i fjor høst.

Her om dage oppdaget vi et skilt på bjelken over radiatoren med et skilt med Webasto-logo og diverse spesifikasjoner for dieselvarme. Vi har ingen kontroller for ekstravarme inne i bilen, og vi fikk heler ikke med fjernkontroll for Webasto. Er det noen måte vi kan se om det er montert dieselvarmer i bilen? Eller har alle et slikt skilt enten de har Webasto eller ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fruen har det samme på sin (04-modell). Der fant jeg webastoen bak høyre innerskjerm foran, den er koblet til og alt. Fikk ikke med fjernkontroll og den har iallefall ikke fungert i vinter for å si det slik..

Har ikke kommet så langt at jeg har hatt tid til å finne ut av dette, oppdaget den plutselig da jeg skiftet regreima på Touranen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har bare kontroll knapp til Webastoen vis du har parkerings varmer. Normalt er det bare Kjøre varmer.

Vis bilen blir innetullet i hvit røyk når det er surt ute så er det kjøre varmeren som fyrer opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan denne bygges ut slik at den kan fjernstyres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javisst, men det er ikke billig.

Du får det sikkert billigere andre steder, men hos Møller koster det 12-13k hvis jeg ikke husker feil.

Hvis varmeren din ikke har fungert i vinter kan det jo være at den er defekt, de må jo som regel overhales hver 3-4 år har jeg inntrykk av. Men da skal du jo kunne få opp noen feilkoder med Vag-Com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger:

Takk for svar - selv om jeg ikke var trådstarter. Vag-Com gir ingen feilkoder. Slet med å få varmen i bilen i vinter, vanlig kjøring i 15 minutter gav nesten ingen endring på temperaturen. Skal ikke se bort fra termostaten, selv om den har fungert fint i sommer. Får ta meg ei økt med bilen når tiden strekker til :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har en knapp som det står eco på så skal du bruke den ved små kjippturer for da starter ikke webastoen. den har ikke godt av kjippturer... men jeg har ettermontert et tidsur på min og det fungerer bra. det kostet jo alt for mye da..... 11 000.

jeg lurte litt på og ettermontere en sånn sms mottaker nå så jeg kan starte den med sms.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at det er en knapp med Eco ja - i følge instruksjonsboka så står det at dette deaktiverer klimaanlegget..? Huff, ble hijacking av tråden dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at det er en knapp med Eco ja - i følge instruksjonsboka så står det at dette deaktiverer klimaanlegget..? Huff, ble hijacking av tråden dette..

Jeg fikk beskjed av møller at hvis du ikke har denne eco knappen- så har du ikke dieselvarmer/webasto. Typisk importert bil. Og det er mulig det at klimaen deaktiveres men clue er at da tennes ikke brenneren på kjippturer - og det er nemlig det som tar knekken på webastoen at den er avhengig av å brenne seg av i kammeret og det rekker den ikke ved kjappe start å stopp turer. Men hvis man har tidsur eller fjernkontroll har man mulighet til å la brenneren starte litt før man skal ut og da brenner den jo mye lengere enn 5 min til butikken.Shoot me if im wrong .men det er sånn jeg har forstått det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har norsk bil uten 'eco' knapp. Like fullt har vi Webasto-skilt i motorrommet. Har ikke merket noe til ekstravarme, det blir aldri varmt i bilen før motoren er skikkelig varm, 7-10 minutter etter start.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tatt en VAGCOM scan av bilen, da bør den dukke opp så du kan kjøre diagnose og kjøre den manuelt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.