El-vinduer plutselig dau på S6-C4

Anbefalte innlegg

Plutselig vil ingen av rutene mine ned ellernoe som helst! :confused:

 

Har skjekket sikringer, hvor da 1 var kaputt..en 15A som etter d jeg kan skjønne av tysk var til takluka(men da må jo denne ha gått samtidig me rutene?)

 

så skjekket jeg sikringer foran under panseret samt rele`er der og under ved bena på førersiden.. alt ser ut til å vere i skjønneste orden! hadde av dørtrekket å kikka på ledningene,som jeg ikke kunne se noe brudd på..

 

har vert borti før at sikringer som ser ut til å vere hele, men som ikke er det..så jeg har bytta litt plasser uten hell..

 

Håper det er noen som har noen tips til meg, som har vert borti samme symtonene..

 

Mvh Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener all spenning til de andre vinduer går via bryter på fører-dør, så en feil der vil jo kunne gi et slikt symtom.

 

 

Du kan jo måle om det ligger 12V fram til brytere på de andre vinduer, gjør nok ikke det. Om det ligger 12V fram til fører side, må du måle om det går noe ut fra denne. Hvor\hvilken pinne kan jeg ikke svare på...Noen med bently her??? Johan Heide kanskje.

 

Mangler du spenning fram til fører bryter, må du gå til rele. deretter til sikr. boks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der virket som en kjent situasjon ja, det er nok mest sannsynlig releèt til vinduene, ligger over eller bak sparkeplata på førersiden... Ville testet det jeg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tips :)

 

har mistanke til rele`et jeg oxo.. men hvem av dem er dette?

for når jeg skrur ned det dekslet under rattet så sitter det en 6-7 rele`er der..

har ikke målt noen av dem..skal vel ohm`es dem.. bare så om det var noen som man kunne se var brent..

 

er nok en sånn piss feil.. det lyser ikke i noen av bryterne så regner jo da med at blir styrt først via førerdør..

 

Skal se i morgen om det er mulig å få testa et rele av en figur..

 

takk for svar som sagt! H/Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med oversikt over hvilke rellee som er til hva under der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke strøm i noe under bryterne i førerdør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til nestemann: var irr på den ene kontakten på rellee med nr 329 nede ved dørken førerplass som var feilen hos meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på om dette skal virke på din bil, men hvis du har nøkkelen i førerdøra og holder den i lås-opp possisjon, går vinduene ned da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.