Anbefalte innlegg

Hei, har en audi s6 med aan motor,nettopp byttet ny vannpumpe.

sliter med å få bilen til å gå skikkelig. går veldig fint på tomgang etc.

har en turbotrykksmåler som målte 1,3bar, sitter mtm 303chip i den.

men det virker ikke som trykket "kommer", kjenner ikke noe skikkelig drag. den går helt reint og fint. forslag tas i mot=) Mvh Mats

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har en audi s6 med aan motor,nettopp byttet ny vannpumpe.

sliter med å få bilen til å gå skikkelig. går veldig fint på tomgang etc.

har en turbotrykksmåler som målte 1,3bar, sitter mtm 303chip i den.

men det virker ikke som trykket "kommer", kjenner ikke noe skikkelig drag. den går helt reint og fint. forslag tas i mot=) Mvh Mats

 

1,3bar er det trykket som mtm303 skal gi tenker jeg. Så det høres ut som det er noe annet. For å skifte vannpumpe må du vel ut med registerreima. Kanskje du har satt kammen i feil posisjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ganske sikker på at reg reima er riktig. den går helt fint på tomgang og når jeg gir gass,men det skjer ikke noe når turbotrykket kommer, ser jo på måleren at det gir trykk,men det skjer liksom ingenting. mats

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ganske sikker på at reg reima er riktig. den går helt fint på tomgang og når jeg gir gass,men det skjer ikke noe når turbotrykket kommer, ser jo på måleren at det gir trykk,men det skjer liksom ingenting. mats

 

Den kan gå jevnt på tomgang og vanlig kjøring med mange graders vridning.

Men hvis du er sikker på at det er riktig, høres det nesten ut som at den ikke får noe serlig å leve på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. altså jeg skal ikke påstå at registeret er 100% riktig, men stilte jo inn etter merket bak på svinghjulet og foran på kammen. er det flere merker på svinghjulet da? mats

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. altså jeg skal ikke påstå at registeret er 100% riktig, men stilte jo inn etter merket bak på svinghjulet og foran på kammen. er det flere merker på svinghjulet da? mats

 

Det er et merke på svinghjule og et på kamdrevet som du sier, også er det et på svingningsdemperen og, men det skal jo gå i takt med svinghjulet. Hvis det stememr så skal det være riktig?

 

Har du fått lest ut evt. feilkoder? Tror kanskje du bør begynne der.

Lars Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du får det trykket du skal ha (du vet vel hvor mye du ladet før bytte av reim?), har du vel strengt tatt ikke et ladetrykksproblem?

Min peaker på 1.4 som de fleste andre chippede s4'er jeg har kjørt, men jeg syns likevel ikke min går spesielt godt.

Det drar jevnt, men man føler på bilen at det er noe som holder igjen.

Siden jeg akkurat har kjøpt den, vet jeg ikke helt i hvilken ende jeg skal begynne heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså, det er ikke et ladetrykksproblem sånn sett, den lader jo, men virker som det ikke skjer noe. er vel ikke noe feil på n75 ventilen heller iom at ladetrykket er der. vet ikke helt hva jeg skal begynne med. har stilt inn registeret etter merkinga bak på svinghjulet og på kamdrevet foran. merkinga på svingningsdemperen foran er ca en halv cm til venstre for merkinga når kammen og svinghjulet stemmer.. kanskje litt klønete forklart,men har blitt fortalt at det skal stemme.

Mats

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Right, men da kan vi i utgangspunktet utelate både N75, wastegate og trykklekkasjer som er normale årsaker til at bilen går dårlig.

Din fikk symptomene i forbindelse med skifte av regreim? Da er det jo naturlig å anta at det er feil tenning elns i forbindelse med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja. får vel sjekke registeret på nytt. men vet ikke hva som skal være annerledes i såfall. er det to merker på svinghjulet da eller? mats

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk registeret ja, sett svimghjulet på merket, lettest å se der i forhold til i framkant av motoren

 

Du har ikke noe brudd i vakumet opp til bensintrykkregulatoren? Da hadde du kjørt for magert i så fall, og du hadde ikke merket dette på fall i ladetrykk for mengnden er for liten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel... kontrollerte i dag, ser ut som reima står en tann feil... så kan klage på meg selv. hehe,.. men takk for all innspill. mats

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel... kontrollerte i dag, ser ut som reima står en tann feil... så kan klage på meg selv. hehe,.. men takk for all innspill. mats

 

Flott at du fant feilen,

Det er gjerne lurt å dreie rundt motoren et par ganger etter montering slik at strekket i reima fordeler seg likt rundt og da ser man om det holder seg i rett posisjon...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.