RS4 B7 bremser på Audi A6 Biturbo..?

Anbefalte innlegg

Hei,

Som topic sier så lurer jeg på om det går å sette Audi RS4 B7 (365x34mm) på min 02'Audi A6 2,7 Biturbo avant.

Og evt. hvor mye arbeid dette blir å få til.

Jeg har søk endel rundt her på forumet om dette, men ikke helt klart å danne meg et bilde om dette er "bolt on" eller

mye jobb å få til.

Jeg kjører i dag Stoptech sitt 355mm Bigbrake Kit som jeg er kjempe fornøyd med, men lurer bygge om til RS4 for å

få den lille ekstra orginale looken (mulig at jeg er litt vanskelig her ..men men...: bh : )

Håper det er noen som kan komme med noen gode erfaringer eller tanker rundt dette. Jeg regner med at det må være

flere her som har vurdert å hive RS4 eller lignende bremser på A6 biturbo.

Tenkte å gå for noe sånn som dette kittet her f.eks:

http://www.ebay.de/itm/Audi-RS-4-RS4-S4-B5-B6-Bremse-365x34-mm-Brembo-Bremse-inkl-Einbau-/260984560741?_trksid=p5197.m1992&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D14%26meid%3D1502648052071826175%26pid%3D100015%26prg%3D1006%26rk%3D1%26

RS4BrakeKit.JPG

Stoptech big brake til A6-06.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

R8 / rs6 / rs4 / phaeton w12 / Gallardo , her er alt likt , du trenger bare 2,7 T nav . og det har du ,Bolt on . med riktig nav hull og offset på skive. hilsen en som sitter på nett hele dagen og ser på det samme til TT 8J :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

R8 / rs6 / rs4 / phaeton w12 / Gallardo , her er alt likt ,

Offset på skivene varierer på disse. RS6 og Phaeton har vel høyest offset på skivene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg nok enig i . Caliper og holder er likt , Da trenger du enten rs6 borret / uborret eller phaeton , sist nevnte får du i flytende skive uten hullborring.( tror de er billiger fra møller ) Mulig Frode vet mer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk, plutselig hadde jeg kjempe utvalg.

Hadde vært små frekt med Lambo bremser, men da ryker vel den orginale look'en litt.

Gjelder dette for Audi Ceramic brakes og, at de går rett på 2,7 navet?

Jeg kan ikke huske å ha sett info om offsett på de forskjellige bremsene som jeg har sett på.

Er det noen enkel plass/oversikt over hvilke offsetter de forskjellige Lambo modelene og RS, S bilene til Audi har på bremsene?

Må vel innrømme at dette er noe jeg ikke har tukklet for mye med før, men slik jeg forstår det så fungerer dette noe lunde

likt som offsett/impress på felger?

Hvor langt innover bremseskiven står i forhold til nav "Face'en" (i mangel på et bedre ord : slå :)

Godt å høre at det er andre også som sitter og surfer på nettet "litt" for mye om dagene. Jeg sitter i på jobb nordsjøen

og her blir det veldig mye surfing. Noe som igjen fører til at det er dyrt å være på jobb (Ebay+Finn.no o.l : fan :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... du trenger bare 2,7 T nav

Er det bare Audi A6 2,7 TQ som har denne type nav da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo evt sette på rs6 calippere men beholde skivene du allerede har. Dette burde gå uten at jeg har målt, men det forutsetter jo selvfølgelig at begge type calippere står likt i forhold til skiva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Offset på skivene varierer på disse. RS6 og Phaeton har vel høyest offset på skivene

Det er jeg nok enig i . Caliper og holder er likt , Da trenger du enten rs6 borret / uborret eller phaeton , sist nevnte får du i flytende skive uten hullborring.( tror de er billiger fra møller ) Mulig Frode vet mer :)

Så dere mener at jeg trenger høyeste offsett på A6'n.....?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AUDI RS6 V8 Bi-Turbo

Abmessungen der Bremsscheiben: 365x34 mm mit einem Lochkreis von 5x112 mm.

Die Gesamthöhe beträgt 52,6 mm.

Abmessungen der Bremsscheiben: 365x34 mm mit einem Lochkreis von 5x112 mm.

Die Gesamthöhe beträgt 47 mm .

AUDI S6 Quattro

Abmessungen der Bremsscheiben: 385x36 mm mit einem Lochkreis von 5x112 mm.

Die Gesamthöhe der Bremsscheiben beträgt 61,2 mm.

AUDI RS4 V6 Bi-Turbo

Abmessungen der Bremsscheiben: 360x32 mm mit einem Lochkreis von 5x112 mm.

Die Gesamthöhe beträgt 46,5 mm

AUDI S8 Quattro

Abmessungen der Bremsscheiben: 385x36 mm mit einem Lochkreis von 5x112 mm.

Die Gesamthöhe der Bremsscheiben beträgt 59,8 mm

http://m.vagoc.co.uk/vb/showthread.php?t=10175&showall=1&perpage=999999

http://audisrs.com/archive/rs4-discs-front-alternative__o_t__t_37387.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Frode,

Dette var kjempe hjelp. Å det var mye kjekk lesning på de linkene som du la med. Passer fint ettersom jeg har endel tid å

ta knekken på.

Er det noen som har forslag til hva jeg skal gjøre med bremsene bak? Hadde vært kjekt å fått litt ekstra effekt der og men mest for at de kan godt stemme litt bedre sammen med de store fram bremsene. Er åpen for forslag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.