Aircondition Problem vw golf mk4

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et problem med at aircondition ikke legger inn. Jeg hører ingen forandring i motorgange, eller at det kommer noe typisk ac kjørling, bare vanlig "kald" luft utenifra bilen.

Jeg har tatt en diagnose på elektronikken, å fikk feilkode 1274.

Denne feilkoden forteller at resirkulasjons akturatoren (Motor for luftinntakspjeld) ikke får signal/outpot/legger inn.

Kan dette også ha noe med at aircondition ikke kjøler også?

Jeg har skjekket alle sikkringer inne i bil og under panser, men ikke rele pga jeg ikke har noen oversikt over hvem releer som går til hva.

Jeg vet også at det er nok gass.

Noen som har vært borte i like problemer? Noen forslag der ute? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet noe om dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om kompressoren "slår inn fysisk" når noen trykker på ac knappen når bilen går. Når ac ikke er på går reimskiven på kompressoren rundt og navet står i ro. Når du trykker på ac knappen skal navet også følge med (magnet som trekker navet mot reimskiven)

Dersom dette ikke skjer kan avstanden ha blitt for stor (fra slitasje) slik at den ikke klarer å dra navet inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset :) Skal sjekke om det er noe bevegelse i navet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det for lite gass i systemet slår den heller ikke inn for å beskytte kompressoren, men du skriver at du er sikker på at det er nok gass...men bare så det er nevnt.

Når du er under der og sjekker om den slår inn...og hvis den ikke gjør det kan du forsøke å kakke navet med en fastnøkkel eller noe...hvis den da slår inn tyder det på for stor avstand. "Air-gap" er feil. Greit forklart her;

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips! Skal sjekke ut alt dette :) Ja er 100% Sikker på at det ikke er for lite gass :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.