S-tronic girkasse og oljeskift

Anbefalte innlegg

Hei

Q5én (2009) skal ha stor service (60.000 km) ganske snart og jeg har hentet inn noen priser fra forskjellige verksteder. Grunnet en oppdatering (34E9) og at bilen er relativt ny, blir det nok Møller som skal gjennomføre servicen.

Når jeg ser på de forskjellige tilbudene, spriker det i hva som verkstedene mener skal gjøres på denne servicen.

Et punkt er giroljen på S-tronic girkassen (7 trinns, dobbelclutch).

Her mener Møller at oljen skal skiftes (jeg måtte selv påpeke at jeg trodde det skulle gjøres før det kom med i tilbudet), men et annet verksted sier at på denne girkassen ikke skal skiftes noe som helst, samt at det kun er 1.7 liter olje på kassen (hidden hentet fra Autohidden).

Spørsmålet er hvem som har rett, møller eller et autorisert verksted med tilgang på Autohidden?

Noen i Møller konsernet som kan verifisere noe av dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På autohidden står det hos meg at på 60000 skal gearolje byttes....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at denne skal ha giroljeskift på 60000KM :) 6 Liter mener jeg å huske...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.