Ettermontere deaktivering av passasjer-airbag

Anbefalte innlegg

Er det noen som har ettermontert eller vet hvordan man kan få montert lås/bryter for å deaktivere passasjer-airbag på bilen sin? Skulle gjerne hatt dette på mine biler da barna vokser fort. Dreier seg om Passat 3C og A4 B7.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller kan nok ettermontere bryter (dyrt) eller bare koble på en motstand på en av kablene (billig).

Jeg har sjekket denne muligheten på flere biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller/Audi-senteret har jeg i grunn ikke kommet noen vei med, de ser tydeligvis på det som en risikabel sak og kundebehandleren jeg snakket med ville heller at jeg skulle skru av airbaggen permanent og ta ut tennmekanismen.

Når du sier koble på motstand, mener du da på ledningen til selve tennmekanismen slik at den ikke kan gå av? Vet ikke helt hvor lysten jeg er på å lage til noe som "kanksje" virker, konsekvensen av å ta feil er alt for stor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med merkeverksted på Isuzu da jeg vurderte å kjøpe meg en pickup tidligere i år.

Der har man ikke mulighet til å skru av airbaggen før på 2011 modellene elns. Der var det helt normal praksis å montere en motstand på en kabel sa de, det var fort gjort og satte garantert airbaggen ut av spill. De informerte også om at BT fortsatt skulle ha beskjed om man koblet ut permanent.

På Mini'en min kunne merkeverkstedet (et annet) ettermontere bryter fra en nyere Mini og dermed gi mulighet til å slå av og på.

Jeg snakker her IKKE om at DU skal gjøre noe selv nei. :) Jeg forholder meg kun til det merkeverkstedene har sagt i de forskjellige tilfellene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar :)

Ser det finnes et originalt airbag disable key retrofit-kit til A4 B6, men ikke til B7. Typisk, haha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.