Anbefalte innlegg

FLOTT FORBIKJØRING AV VOLVO I SKIENSOMRÅDET.

HJ74118-1 (Large).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff ja den var stygg den der, godt du fulgte med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det hadde smelt der, hvordan skulle du greid å styrt unna mens du tar bilder?

 

Edit: Er det fastmontert utstyr så blir det jo noe annet... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra kjørt av deg, Tom, videoen viser tydelig at du fulgte med i speilet og svingte til side før Volvoen kom forbi.

 

Kanskje lærte Volvoføreren litt, kanskje ikke. Jeg synes du skal sende videoen til Telemark Politikammer, slik at de kan ta en alvorlig prat med føreren. Jeg går ut ifra at hendelsen ble ganske alvorlig for de som satt i den møtende bilen. Slikt ønsker vel ingen av oss bli utsatt for!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Er det fastmontert utstyr så blir det jo noe annet... :)

 

Fastmontert "dashcam" som det så fint heter, bare så det er sagt.

Dato,kl.slett og hastighet vises oppe i høyre hjørne, bare opp-ned

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra kjørt av deg, Tom, videoen viser tydelig at du fulgte med i speilet og svingte til side før Volvoen kom forbi.

 

Kanskje lærte Volvoføreren litt, kanskje ikke. Jeg synes du skal sende videoen til Telemark Politikammer, slik at de kan ta en alvorlig prat med føreren. Jeg går ut ifra at hendelsen ble ganske alvorlig for de som satt i den møtende bilen. Slikt ønsker vel ingen av oss bli utsatt for!

 

Litt rart at ikke Volvoen kastet seg litt raskere inn i sitt eget kjørefelt, for å unngå å gi motgående bil hjertet så høyt opp i halsen.

 

Men er det ikke slik at man straks man ser noen som gir tegn til å ville forbi skal senke farten og om nødvendig stanse, slik at den som kjører forbi ikke hindres? ;)

Ser at slette bak kamerabil var lang og rett så hvor plutselig kom egentlig forbikjøreren?

 

Farten gikk jo bra ned i ettertid, men noe sent.... :P

 

Det er mulig en ivrig påtalejurist kunne slått to fluer i en smekk her.:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt rart at ikke Volvoen kastet seg litt raskere inn i sitt eget kjørefelt, for å unngå å gi motgående bil hjertet så høyt opp i halsen.

 

Men er det ikke slik at man straks man ser noen som gir tegn til å ville forbi skal senke farten og om nødvendig stanse, slik at den som kjører forbi ikke hindres? ;)

Ser at slette bak kamerabil var lang og rett så hvor plutselig kom egentlig forbikjøreren?

 

Farten gikk jo bra ned i ettertid, men noe sent.... :P

 

Det er mulig en ivrig påtalejurist kunne slått to fluer i en smekk her.:P

Han reagerer vel ganske kjapt synes jeg.

Han reagerer med det samme han ser bilen som kommer imot.

bilen som kjører forbi er ikke oppe på framskjermen engang når han reagerer.

hva mere skal en forvente av en som blir forbikjørt?

 

Det er han som kjører forbi sitt fulle ansvar å komme helskinnet forbi.

om juristen hadde skrevet ut forelegg til han som ble forbikjørt i denne saken så trur jeg han minst måtte hatt tre i promille...

 

Jeg vil heller si at hadde han reagert 2-3 sek senere så hadde dem ikke kjørt videre for å si det slik...

han avverget kollisjon å hva mere skal en forlange?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt rart at ikke Volvoen kastet seg litt raskere inn i sitt eget kjørefelt, for å unngå å gi motgående bil hjertet så høyt opp i halsen.

 

Men er det ikke slik at man straks man ser noen som gir tegn til å ville forbi skal senke farten og om nødvendig stanse, slik at den som kjører forbi ikke hindres? ;)

Ser at slette bak kamerabil var lang og rett så hvor plutselig kom egentlig forbikjøreren?

 

Farten gikk jo bra ned i ettertid, men noe sent.... :P

 

Det er mulig en ivrig påtalejurist kunne slått to fluer i en smekk her.:P

 

Hvis man skal se nærmere på lovteksten, så er det der formulert slik at det er de som kjører vesentlig saktere som skal senke farten og om nødvendig stanse. Hvor mye saktere sier paragrafen ingenting om.... Når man ligger rundt fartsgrensen er det ikke å betrakte som vesentlig saktere selv om den som kommer bak har en langt høyere hastighet... Skulle ønske jeg kunne si at det der ikke er vanlig. Men det er det.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke hva som egentlig skjedde, det er derfor jeg spør hvor kjapt den forbikjørende egentlig kom.

 

Selv om mange tenker at det kun er den forbikjørende som har ansvar, så fritar ikke det den forbikjørte å hjelpe til svært aktivt om nødendig (når den som kjører forbi tar alt for stor sjanse).

 

FOR 1986-03-21 nr 747: Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler), paragraf 12:

4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke hva som egentlig skjedde, det er derfor jeg spør hvor kjapt den forbikjørende egentlig kom.

 

Selv om mange tenker at det kun er den forbikjørende som har ansvar, så fritar ikke det den forbikjørte å hjelpe til svært aktivt om nødendig (når den som kjører forbi tar alt for stor sjanse).

 

FOR 1986-03-21 nr 747: Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler), paragraf 12:

er jo akkurat etter loven han gjør...

han slakker ned når han ser faren. en KAN ikke slakke ned for alt å alle da.. kanskje du slakker ned fordi det KAN være en tulling som kanskje kan finne på å kjøre forbi også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, jeg gir meg.

Klaus har rett.

Den forbikjkørte hadde neppe så mye lavere fart at han rammes av regelen.

 

Men jeg ser fortsatt ikke bort i fra at en ivrig påtalejurist ville ment at den forbikjørende burde vært oppdaget tidligere, at man skulle forstått at det var feilberegning og at man derfor skulle gjort mer for å redusere faren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, jeg gir meg.

Klaus har rett.

Den forbikjkørte hadde neppe så mye lavere fart at han rammes av regelen.

om du ser oppe i høyre på videoen (skriften er speilvent) så ser du farten han hadde. 80 km/t hadde han når han bremset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da flere merkelige konspirasjonsteorier folk kom med her da!

 

Har hørt at GPS'en har noe delay ifm farten som vises, kanskje 3-4 sek, samt at den ikke er helt nøyaktig pga flere dropouts pga omkringliggende natur, samt dens plassering i bilen. Dette kan tydelig sees da den stadig faller ut.

Kan sees som om farten er 89 km/h og i neste avlesning 70, og deretter 78-79 og 80 når møtende bil dukker opp. Når Volvoen såvidt sees, ser farten ut til å være 78, så et par avlesninger muligens 85-86, men klarer ikke å tyde dette rett, etter at møtende bil har passert kan det se ut som farten er redusert til 40, og så 38.Det er bare å stoppe videoen, og bruke piltastene.

Har ikke tilgang til originalen, men dette er HD, og forringes sikkert ikke kvalitetsmessig.

 

 

Volvoen som kom bakfra var observert i "vanlig" avstand bak bil m/kamera i lang tid før mopeden dukket opp foran ham, sier sjåføren. Mopedisten lå ikke i 80 km/h, sannsynligvis nærmere 50 km/h mener han.

 

Hva som skjedde videre er vist på videoen.

 

Pst: Jeg er ikke sjåfør og har heller ikke lagt ut videoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syntes det var tøft gjort å legge ut video av idiotkjøringa jeg! Bra jobba! send det gjerne videre til politiet :) de får sikkert ikke tatt han for dette enkelt tilfelle, men jeg regner med at det er ikke første og desverre sikkert ikke siste gangen han kjører slik, så da kan det kansje i bestefall brukes til å gi han strengere straff om han blir tatt for noe annet!

 

Å spekulere i om Tom gjorde noe galt når han ble forbikjørt i av en bil som kom i sikkert nesten dobbel hastighet er jo bare tull! Dette er jo ene og alene idiot kjøring av volvoen! godt det gikk bra! Ikke mye trivelig situasjon for de i motgående bil. Kun sekunder å meter unna døden når slikt skjer!

Når er dette et slikt kamra som filmer kontinuerlig og "husker" de siste innspillte minutter / timer

 

link til kamera ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.