Forhåndspåmelding banekjøring Rudskogen 23 September 2012!

Anbefalte innlegg

Forhåndspåmelding banekjøring Rudskogen 23 September 2012!

 

Lei av å stå i kø for registrering? Mere lyst til å bruke tiden på banekjøring?

 

Da er forhåndspåmelding noe for DEG!

 

Vi trenger følgende informasjon.

 

1. Navn

2. Medlemsnr

3. Bil

4. Har du baneførerbevis?

 

Skriv inn dette i ett innlegg i denne tråden.

 

Andre spørsmål ang treffet tas i denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=240124

 

Håper at flest mulig gjør dette på forhånd, så vi får utnyttet dagen til mest mulig kjøring

 

Betaling gjør man når nr er mottatt på Rudskogen, henvendelse sekretæriatet i klubbvogna.

 

Påmeldingen er ikke bindende.

 

Program :

 

 

300 kr for banekjøring

200 kr i obligatorisk forsikring pr sjåfør som skal kjøre på bane

 

 

 

Lørdag:

 

Porten er åpen for de som kommer for å overnatte på campingen, det vil bli sosialt samvær og grilling på klubb-grillen :)

 

Søndag:

 

09:00 - Porten åpner

12:00 - Registrering starter i klubbvogna, teknisk i pitlane og baneførerkurs i kafeteriaen for de som ikke har tatt dette enda.

12.45 - Førermøte ved klubbvogna

13:00 - Banekjøring starter

19:00 - Banekjøring avsluttes

 

Vi skal bruke det nye depoet, klubbvogna vil bli plassert der.

 

Banekjøring:

 

* Bilen skal være i forskriftsmessig stand

* Bilen skal bestå vår egen teknisk kontroll

* Det er påbudt med hjelm for alle i bilen - fører + èn passasjer er maks.

* Kjørelys er påbudt så lenge man er på banen

* Alle vinduer og soltak skal være lukket. (Soltak på vipp er OK)

* Førermøte- og/eller opplæring er påkrevd

* Det er gentleman's prinsippet som gjelder: slipp forbi raskere biler på oversiktlige plasser og vis hensyn overfor de som er mindre erfarne enn deg !

 

 

Det er et par unntak fra kø-prinsippet:

 

- Biler som har instruktør ombord

- Noen i Crewet som arrangerer treffet slipper å ha bilen i ordinær kø, da det er bedre at de bruker tiden på å avvikle treffet enn å ta lengre pauser for å stå i kø.

 

- Det er i utgangspunktet kun VW, Audi, Seat og Skoda som tillates på banen.

Unntak er instruktører og andre i arrangementskomiteen. Er det veldig lite trafikk som på Rudskogen så tillater vi andre merker. Dette tar vi stilling til fortløpende og avgjøres av baneansvarlig på stedet.

 

 

Nytt ang banekjøring:

 

Innledning

 

NBF holder på å utarbeide nytt Reglement for Banekjøringsdager på vegne av Myndighetene, men det er ikke formalisert ennå. Allikevel vil en del tiltak for Motordager bli iverksatt for sesongen 2011 for VW Audiklubb som sammen med Gatebil vil være pionerer for ”Motordager” i samarbeid med NBF. Tiltak som hastighetsbegrensning, kjøring med Instruktører, kjøring bak instruktørbiler er nevnt. Vi (Vidar Gustavsen og Hans Frisak) jobber med å gjennomføre tiltak som øker sikkerheten uten at det går ut over kjøregleden!

Vi håper at alle forstår dette og er positive til de tiltakene vi har valgt som er basert på riskovurdering etter mange års erfaring med banekjøring.

 

Føreropplæring

 

Alle skal gjennomgå Føreropplæring for å få NBF’s Banekjøringslisens. Det blir et lite skippertak på dette i år for å få alle gjennom føreropplæringen. De som har deltatt på kurset blir registrert og får et bevis på gjennomført kurs. Senere vil kurset kun bli kjørt for nybegynnere. Kurset er på ca 45 minutter som avholdes samme dag som banekjøringen. De som kan holde slikt kurs for oss er personer som kjenner til NBF og typisk banekjøring. NBF skal godkjenne disse personene. Anbefalte personer: Laila Tyskeberget, Stian Sørli, Kjell Aaen, Hilding Haustreis og Hans Frisak. Kursmateriell for føreropplæringen blir utarbeidet spesielt rettet til denne type banekjøring. Kursmateriellet godkjennes av NBF.

 

Instruktører som sitter på med uerfarne sjåfører.

 

De som har kjørt mye på bane tidligere trenger ikke å kjøre med Instruktør. Kriteriet er at dersom man har kjørt færre enn to dager på Våler, Rudskogen eller Mo i Rana med mange biler på banen samtidig, regnes man som uerfaren.

De som skal være instruktører er personer med mye kjøreerfaring fra denne type banekjøring. Løpsleder velger hvem som er skikket til å være Instruktør. Kravet her bør være at de som et minimum har H-lisens, minst 5 års erfaring med banekjøring samt deltatt i hastighetsrace. (Roger Sandberg, Lars Svelander).

 

Merking av biler med ”nye” sjåfører.

 

Alle som ikke har baneerfaring må kjøre med ett godt synlig L klistremerke de tre første dagene de kjører på bane. Dette for å synliggjøre at han ikke er erfaren i forhold til andre sjåfører og banemannskap.

 

Tydelig merking av biler som går på E85

 

E 85 brenner med usynlig flamme og utgjør en økt risiko. Det er viktig at alle er klar over dette og hvilke biler det gjelder.

Klistremerke med E85 godt synlig på bilen. Bileier må sørge for dette. Dette sjekkes på teknisk.

 

Teknisk Kontroll av alle biler.

 

Alle biler skal gjennom en teknisk kontroll før de får kjøre. Dette tas på banekjøringsdagen utført av klubben’s tekniske kontrollanter. Ved siden av de vanlige kontrollpunktene, så vil det bli kontroll av at bremsevæsken tåler minst 200 grader.

 

Alkotest

 

Alkotest på morgenen hver dag av 4-5 stk.

Ikke krav, men bør gjøres av Arrangør når det er stevne over flere dager.

 

Kjøreutstyr

 

Alle skal kjøre med hjelm som er godkjent av Veidirektoratet. Alle bør ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr (hansker, sko), men som et minimum skal alle ha langermet trøye, langbukse, hansker og sokker i ikke brennbart materiale, bomull eller ull. Dette gjelder både fører og passasjerer. Målet er og få alle til å ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr i løpet av en 2 års periode. Det oppfordres derfor til å anskaffe seg en FIA godkjent kjøredress dersom man skal kjøre på bane.

 

Flaggvakter

 

Flaggvakter skal være spesielt oppmerksomme på uerfarne sjåfører, uvettig kjøring, biler med E85 merke. Skulle de se noe som ikke er bra melder de fra til Løpsleder. Han melder så videre til Påslipp så de kan si fra til sjåføren hvorfor han ble svartflagget. Er det en ulykke melder dette også direkte til Løpsleder som igjen melder til ambulanse/tauing/Påslipp.

 

Konsekvenser for fører

 

Tilsnakk og karantene for uvettig kjøring/brudd på bestemmelsene. Straffene kommer an på overtredelsen. Straffen kan være karantene en eller flere timer, eller ut sesongen. Løpsleder bestemmer straff.

 

Vel møtt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Håkon Sandberg

2. 6218

3. Beetle 1,4 TSI (Poloen blir ikke klar med ny diff)

4. Ja

 

5. 69

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Bjørnar Støen

2. 6147

3. Audi A4

4. Ja

 

5. Nr 97

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Marius Christoffersen

2. 6914

3. BMW E36 M3

4. Ja(?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frank Andre Rui

Audi S2

JA

9173

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Erik Kluge

7212

Vw Golf

Ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Trond Helge Østrem

2. 2978

3. Audi RS4

4. ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Sigurd Bakken

2. 123

3. 90 quattro

4. Ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Sigurd Bakken

2. 123

3. Urquattro

4. Ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Even Ruud

15161

Audi helværst supertoouring a4

Ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daniel Meyer

023225

audi a4 1.8tq

ja?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Petter Lønning

2. 3812

3. VW Golf TDI 4M

4. Ja

 

5. Nr.19

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Petter Svendsen

2. 6263

3. Audi S2

4. Ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Silje Hovda

2. 5872

3. Octavia rs

4. Ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Pål Finneid

2. 16435

3. Audi A4

4. Ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Erik Halvorsen

2. 16613

3. Audi S2

4. Ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Chris-William G. Rønning

2. 14099

3. Audi 200

4. Ja, to ganger for å være sikker, heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heine Sørensen

 

12764

 

Scirocco

 

Ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Nina Marie

2. 7361

3. RS4

4. Ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Fredrik Gjellestad

2. Medlemsnr

3. Golf v6 4-motion

4. Har bare vanlig førerbevis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: LHK

2: 4634

3: S2

4: Nei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Øistein Helland

2. 022434

3. Seat Leon Cupra R

4. Ja, med Gatebil, Trackday.no og Turbo Preformance Club i Sverige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan notere meg å, om jeg kommer er ikke helt spikre enda men.

 

1. Anders Lunde

2. 6243

3. 80 quattro

4. Ja

 

5. Nummer 84 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. André Edland

2. 14217

3. Bmw e30

4. Nei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.