#1 Skrevet August 24, 2012 Savner litt en info om alle forskellige audi modeller og hvilken motorer/ motor koder disse ble levert med. er kansje feil her inne på prosjekter men er litt inne på bmw klubben sin diskusjons side og der er et veldig fint verktøy for slik. bmw modell type, modell motor, antall ventiler og hk i utgave. også prod tid i månder og år Det jeg egentlig lurer på da er om V6 2.8 30v kom i 1992 i 100 karosseriet ? God Helg folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2012 193HK V6 2.8 30v er vel kun levert i A8? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2012 30V kom ikke før i A6 C5 karossen og A8 nei. 100/A6 C4 hadde 2.8 V6 12v på 174hk elns. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2012 Dere tar feil begge to, 30-ventileren ble introdusert i 1996 i C4 sedan karroseriet, og i 1997 i C4 Avant karroseriet, og den var et tilvalg til den allerede eksisterende 12-ventiler 2.8en. Det var først i A6 C5 at 30-ventileren var den eneste 2.8-literen tilgjengelig. Denne motoren ble også (etterhvert) brukt i A4, A8 og Passat, og til slutt også i Skoda Superb. Men, det finnes flere forskjellige koder og versjoner av 2.8-30V. Husker fra hodet mitt at C5 ble levert med motorer ACK og APR, hvor den store forskjellen er at ACK har gasswire, mens APR har elektronisk regulering av gasspjeldet. Jeg satte meg inn i dette når min egen APR hadde havari, og jeg forsøkte å finne delemotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2012 Da lærte man noe idag også. Jeg hadde 1995 utgaven i minne når jeg skrev innlegget. Svaret var likevel korrekt siden spørsmålet var om man fikk 30v i 1992. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2012 Joda, det har du helt rett i, men han spurte også om A8 var den eneste bilen som fikk 30V, og til det er svaret nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 24, 2012 Det var en c4 jeg er int i som har denne motoren, og eier påstår det er 30v derfor spørsmålet. men kom 12v med 193 hk også ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 24, 2012 Nei, det gjorde den ikke. :-) DET er jeg iaffal sikker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 24, 2012 Har er fasit fra familiealbumet: Audi: VW: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 24, 2012 Det var en c4 jeg er int i som har denne motoren, og eier påstår det er 30v derfor spørsmålet.men kom 12v med 193 hk også ? Nei, 12-ventileren er kun på 174 hk og 30-ventileren er kun på 193 hk, og ferdig med det. Det finnes kanskje enkelte variabler av typer lavkompmotorer for særskilte markeder, men det er uansett ikke aktuelt for oss i Europa. Det er nok ikke umulig å skifte over en 30-ventiler fra en 96-97 C4 til en 12-ventilers 92-modell C4, det er jo "bare" å skifte over det elektriske i tillegg til motoren. Har man en donorbil så er nok dette grei skuring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...