Anbefalte innlegg

Audi A6, 1,8 Turbo, Automat, 2000 modell. 128000 km.

 

Har problemer med motorfusk når motoren er kald (hovedsaklig). Er verst på kalde dager. Motoren går fint og jevnt på tomgang, men når jeg setter den i gear og skal kjøre går motoren meget ujevnt og kan stoppe. Når motoren har blitt skikkelig varm, merkes nesten ingenting til motorfusken.

 

Har hatt den på verksted utallige ganger uten at de klarer å finne den virkelige feilen. Begynner å bli alvorlig dyrt også.

 

På verkstedet har de blant annet skiftet coiler, tennplugger (som var våte og sotete), sluttstykke tenning, tennspole, samt renset gasspjeld og tilført ventilrens i bensintanken, da de mente at motoren var sotet ned på grunn av dårlig tenning. Trykket på innsprøytingen var også for lavt slik at motoren fikk for lite bensin, sa de.

 

Fikk så beskjed om å kjøre på høyt turtall (3-4000 o/min) en stund. Dette er ca en måned siden nå. Bilen ble betraktelig bedre, selv om jeg merket små antydninger til fusk av og til.

 

Men etter at jeg fylte bensin (full tank) ble det av en aller annen grunn 10 ganger verre. Kan nevne at bilen bruker mye bensin opptil 1,5 liter per mil.

 

Når lokket til bensintanken åpnes høres knakelyder fra bensintanken som skulle indikere vakum. Har prøvd å kjøre med lokket åpent uten at dette hadde noen effekt på motorfusken. Har observert at bensinmåler beveger på seg sporadisk, selv når bilen ikke er i bevegelse. Får statisk støt hver gang jeg går ut av bilen (har skinnseter).

 

I feillageret ble det funnet 1 feil:

(direkte avskrift fra utskrift)

 

17536 P1128 035

Cylinderrække 1, blandingsadaption (mult.)

System for mager

Sporadisk

 

For å rette på dette står det at man bør kontrollere drivstofftrykket....som de tydeligvis har gjort.

 

Skal ha bilen på verksted igjen snart og trenger noen ekspert råd slik at de raskt kan identifisere feilen.

 

Har tenkt å prøve å spaye startgass på vakumslangene i motoren for eventuelt å påvise om de er skadet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet fant omsider ut av dette, og det ble dyrt. Bensinpumpen måtte byttes. Bare nevner det i tilfelle andre har lignende problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.