#1 Skrevet August 24, 2012 (endret) Har feil med en 2002mod Allroad. Litt spesiel feil på denne bilen. Bilen plages av og til med å holde seg oppe bak,det er ikke lekarsje på belger. Virker som den lader seg opp med luft,så slipper den ut luften igjen(hører at det kommer ut luft fra en ventil) Kompressoren har noe ulyd/slitt men klarer å løfte bilen opp,med litt hjelp av en jek(bestilt ny kompressor) Kan da kjøre bilen en stund,før den senker seg bak igjen. Hva kan dette vere?? Nivå sensorer bak? Ventil enhet til kompressor? Bilen synker ikke over natt/flere dager parkert urørt hjemme(alle nivå) Feil kode hos møller er: G291 sensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2012 (endret) ingen?? Feil koder med wurth sin wow 1577 Frakopling,for høy temperatur 1400 Nivåregulering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2012 Dette er G291 sensoren. http://www.arnottindustries.com/file.asp?Manual=TRUE&ProductID=471&Size=SMALL 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2012 Er den innebyggd i kompressoren?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2012 Jepp den sitter på comp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2012 Jepp den sitter på comp Står her at den ligger inni ventilbloka,som kan skiftes. http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2813030 Ser i en gammel tråd at du har bytte denne før? hva var det som var feil med den bilen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2012 Fant bare en link til bilen min: http://viewitem.eim.ebay.no/compressor-air-suspension-Audi-A8-diesel-4E-D3-/160532288438/item Ja skiftet ventil blokka da jeg trodde det var den som gjorde at belgene synket. Viste seg at det var hull i en belg. Sray salo vann på belgen når den er heist helt opp,da ser du om det er hull i den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 25, 2012 Fant bare en link til bilen min:http://viewitem.eim.ebay.no/compressor-air-suspension-Audi-A8-diesel-4E-D3-/160532288438/item Ja skiftet ventil blokka da jeg trodde det var den som gjorde at belgene synket. Viste seg at det var hull i en belg. Sray salo vann på belgen når den er heist helt opp,da ser du om det er hull i den. Belger er skiftet for et par år siden. Kan stå i ro i flere dager uten at den rører seg,i alle nivå Er når den skal brukes at det blir feil. Setter jeg den på nivå 1 detter den helt ned bake,må da bruke en garasjejekk og jekke den opp bak til lyset i instrument panelet sluker,da begynner den å gå opp igjen. Tror at kompressoren er så slitt,at den må ha hjelp til å komme seg opp i nivå 2 Hører at den slipper ut luft bake ved kompressor/ventil når den går ufrivillig ned. Samme plass kommer luften ut når jeg trykker på knappen får å senke den ned et nivå. Så tror ikke det er noe feil her. Og setter jeg den i nivå 3 går det en stund så blinker lyset at den er på tur ned i nivå 2. Blinger en stund,til den klarer å komme seg opp i nivå 3 igjen. Noen ganger går den helt ned bak fra nivå 3 også under kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2012 Viker som du har lekasje en plass,kan jo være pakkning elller slange som går ut fra ventil blokka. Bør finne det ut fortest mulig,slik at ikke kompressoren går varm og bli ødelagt . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 30, 2012 Viker som du har lekasje en plass,kan jo være pakkning elller slange som går ut fra ventil blokka.Bør finne det ut fortest mulig,slik at ikke kompressoren går varm og bli ødelagt . Høyre belg bak hadde en liten lekasje,monterte ny i dag og alt er ok. Takk takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 30, 2012 Bra d ordnet seg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...