Større bremser på -83 Audi 80Q?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som må byttes for å få større bremser på en -83 audi 80 quattro med femmer? Skjønner jo at skivene må byttes da men hva mer liksom :confused: Kan noen anbefale noe som er lett å bytte til og å få tak i. S2, S4, 200, urquattro osv.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som vet noe om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2, senere 200 og senere urquattro har akkurat samme bremser (276x25) men forskjellige skiver. Vil tro at caliper fra en eller annen av disse + skiver fra ur-quattro boret til 4x108 vil passe, men vet ikke. Skiver i riktig dimensjon med 4x108 (90 20v, 80/Cab 2.8 m.fl.) passer ikke da innpress er forskjellig på type 81/85 og 89/B4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har komplett forran/bak liggende fra 200 m/ufo. Send pm er du int. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Eyvind : ja : Men må noe annet byttes? Nav, drivakslinger etc.? Har en kompis som skal bygge om og da hadde det vært greit å vite hva som må skaffes tak i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har komplett forran/bak liggende fra 200 m/ufo. Send pm er du int. :)

Det har jeg også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Eyvind : ja : Men må noe annet byttes? Nav, drivakslinger etc.? Har en kompis som skal bygge om og da hadde det vært greit å vite hva som må skaffes tak i?

Quoter meg selv jeg tilfelle noen skulle ha gått glipp av at det var et spørsmål inni der :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er en tur utenfor så gi meg en pling så skal du få se på typ81/85 quattro med store bremser :tilber: 340 mm eller hva pokker er det han har.....husker ikke helt. Han har skiftet til S2 understell (fjørbein osv osv.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er utafor i dag. Slutter kl 1400. Kan ringe deg da jeg Pål. Hvem er det som har den bilen da? Kunne vært artig å hørt hva som er byttet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er utafor i dag. Slutter kl 1400. Kan ringe deg da jeg Pål. Hvem er det som har den bilen da? Kunne vært artig å hørt hva som er byttet..
Du har pm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo interessant for flere av oss:) Har du lyst til å dele litt info om hva som er gjort med bremsene?

 

 

Hvis du er en tur utenfor så gi meg en pling så skal du få se på typ81/85 quattro med store bremser :tilber: 340 mm eller hva pokker er det han har.....husker ikke helt. Han har skiftet til S2 understell (fjørbein osv osv.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo interessant for flere av oss:) Har du lyst til å dele litt info om hva som er gjort med bremsene?
Han solgte de bremsene til en kompis av seg i Jondal hvor han kommer fra. Så det går en Coupe Quattro der med gromme bremser :) Husker ikke helt hva slags deler det var han brukte men iallfall Wilwood kalipper og noe skiver fra en japsebil han fikk borra ny boltsirkel på

 

EDIT: Det er snakk om de gamle 320 mm bremsene her som han brukte på org fjærbein til 90. Nå har han S2 understell og fjærbein........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i Jondal hvor han kommer fra. Så det går en Coupe Quattro der med gromme bremser :)

 

Er det den svarte med 20VT og kjempevinge bakpå kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den svarte med 20VT og kjempevinge bakpå kanskje?
Nei denne tror jeg er blå eller sølv metallic,ganske anonym bil. Du tenker på en annen bil du Per.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.