Banking i VR6 motor, kun på tomgang (Fikset, men går bare på 5 sylindere?! )

Anbefalte innlegg

Problem med banking er løst!

Nå går motoren stilt, men på kun 5 sylindere! Har sjekka at det er gnist og alt det der. Pluggen blir også våt, så den får bensin. Er den bakerste sylinderen mot batteriet som ikke går. Fekk ikke målt kompresjon pga for kort verktøy, men skal få låne et i morgen. Kan det vere noen annen årsak en dårlig/null komp?

 

Gammelt problem (fikset, løst svinghul)Har en merkelig ulyd i vr6'en. Banker skikkelig på tomgang, som om noe er helt løst inni.

Men så snart jeg gir litt gass og får turtall forsvinner den og bilen går som den skal. Trodde det var rådebank, og byttet alle rådelagerene, men uten hell..

 

Tok av toppdekselet og tok ut alle pluggene for å ta komp.test, men da forsvant lyden. Men setter jeg i en og en plugg, blir det mer og mer lyd. Som om at den banker mer når den får motstand.

 

Noen som har noen ide om hva det kan vere?? :)

 

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rekner med at neste step blir å ta av toppen. Men går det ann å bare løsne det øverste kjede og ta av toppen uten å ta av girkassa?

 

Har søkt litt og fann en som hadde lignende problem, der va det bøyd råde som lagde lyden. Kan det stemme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har samme greia på motoren til broren min. Har ikke hatt tid til å se på det ennå, men der er lyden som du forteller. Lyden er der kun på tomgang, forsvinner ved turtall over 1100 omdr ca. Nyoverhalt motor. Koplet jeg fra tenning og bare kjinner hører jeg lyden da også.

Skal sjekke og komme med tilbakemelding.

 

Motoren er aeb 1.8 turbo med 5w 40 magnatec.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da har vi samme problem, for er 110% samme som du beskriver her. Skal oppdatere her så snart jeg vet noe, det får du gjøre og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitte glideskinner til register kjedet som gjør at kjede strammeren må jobbe ekstra hardt for åholde kjedet stramt nok. Klarer ikke dette og det rakler. Må ut med kassa for å bytte alt. Anbefales.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitte glideskinner til register kjedet som gjør at kjede strammeren må jobbe ekstra hardt for åholde kjedet stramt nok. Klarer ikke dette og det rakler. Må ut med kassa for å bytte alt. Anbefales.

I følge forige eiger er hele registere byttet for et par år siden, men kan selfølgelig blitt slitt igjen.

Men vet hvordan register rasling høres ut, men dette er mer "banking". Såg oljesilen var full av plastrester, men håpte dette var fra sist den havarerte (ikke i mitt eie)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell ikke dobbeltmasse svinghul på disse? Noen som mente det kunne vere det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje dobbeltmasse nei, er nok gliderne som er slitt som Kristian sier. Tidligere eigere er skummelt og stole på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje dobbeltmasse nei, er nok gliderne som er slitt som Kristian sier. Tidligere eigere er skummelt og stole på..

 

Takk for svar :)

Tenkte å ta ut hele sulamitten med girkasse og alt å gå over hele motoren snart. Ja sant som du sier, tidligere eigere kan si mye rart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å ta opp lyden, men ble ganske dårlig.. Men når jeg søkte på vr6 chain sound på youtube fant jeg en del lyder som lignet mye på min. Så er vell kjede som er så slakt at det "slenger" rundt og banker? Skal ta ut motor og plukke av kassa i helga og se :)

 

Men hvor er best å handle deler? Var inn på siden til Four Season Tuning, og de hadde alt jeg evnt trenger. Er det en ok side å bestille fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

James som er Fourseasion er fin å kjøpe fra. Germanautoparts er bankers. Litt dyre på endel ting men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er funnet! 1stk svinghjul med 10stk løse bolter....

Bilder kommer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå går motoren stilt, men på kun 5 sylindere! Har sjekka at det er gnist og alt det der. Pluggen blir også våt, så den får bensin. Er den bakerste sylinderen mot batteriet som ikke går. Fekk ikke målt kompresjon pga for kort verktøy, men skal få låne et i morgen. Kan det vere noen annen årsak en dårlig/null komp som gjør dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mest sansynlig ei dyse som er ødelagt. Byttet den over til sylinder 6, og problemet flyttet seg :) å skrik ut om noen har ei lik liggende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå går motoren som ei klokke, uten noen ulyder :)

Kjapt oppsumert;

Banking: Løst svinghjul

Bare 5syl: Defekt dyse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå går motoren som ei klokke, uten noen ulyder :)

Kjapt oppsumert;

Banking: Løst svinghjul

Bare 5syl: Defekt dyse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.