#1 Skrevet August 25, 2012 Var akkurat ute å kjørte på motorveien da motorlampa plutselig begynte å lyse! *panikk* Kjøpte bilen igår, så detta er jo bare typisk! Kan ikke merke noen som helst forandring i bilen på noen måte etter at lampa slo seg på. Noen som har en ide på hva detta kan være, eller hvordan man kjapt og enkelt kan finne det ut??? Jeg vet ikke så mye om bakgrunnen til bilen, da jeg kjøpte den av en som bare har hatt den i kort tid siden han byttet sin andre A6 i denna A4'en i håp om å få solgt den fortere enn A6'en. Han sa det at den er helt orginal, utenom at forrige eier (to eiere siden meg inkludert) hadde justert den elektronisk opp til 200hk. Ikke vet jeg helt hva han mente med det, og for å være ærlig føles det ikke som mere enn de originale 150hk når man kjører. Men spm ovenfor er tingen akkurat nå. Håper noen har en kjapp ide å komme med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2012 Ta en diagnose 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2012 Ta en diagnose dumt spørsmål; åssen gjør jeg det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2012 Har ikke no vag-com kabel eller no sånt om det skulle vært no nødvendig utstyr for å kjøre en analyse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2012 Jeg opplevde akkurat det samme som deg, dagen etter at jeg fikk bilen så begynte motorlyset og lyset (altså the gule lyset). Hos meg var det (og er fortsatt) kluss med secondary air injection systemet, jeg blir ikke overrasket hvis det er tilfelle hos deg også. Kan sikkert være mye annet også men dette er et ganske vanlig problem på disse motorene. Secondary air systemet har som oppgave og presse frisk-luft inn i eksosmanifoilen slik at katalysatoren brenner renere (spesielt ved kaldstart), dette har igjen med utslipp og gjøre så det er kun på en evt eu kontroll at en kan merke det.. . Sånn har iallefall jeg forstått det. Få tatt en diagnose, hvis du ikke kjenner noen som har utstyret så er vell en tur til møller den enkleste utveien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...