#1 Skrevet August 25, 2012 (endret) Tenkte jeg skulle godkjenne senkesettet mitt for å unngå unødvendige plager med grøftepoliti. Tok turen innom Berge & Co for å få en pris på forhjulskontroll inkl. justering og lysjustering.. 3400 kr! Bilen er en 98' Audi A3 med forhjulstrekk. Lysjusteringen er jo en simpel jobb som tar toppen 15 min. på en lat dag.. Justering av spissing (og camber om der er noe slark å hente i bolter o.l) er ganske rett frem ved å justere på styrestagene. Ingenting å demontere, annet enn forhjulene.. Med riktig utstyr og verktøy er 1 time mer enn nok. (Slik jeg ser det..) Er det normalt å ta betalt rundt 3400kr for en slik jobb? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2012 Firehjulskontroll pleier og ligge på rundt 1600kr, så synes dette hørtes drøyt ut. Ta deg en liten ringerunde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2012 Takk! Det var et slikt tall jeg hadde forventet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2012 NAF tok rundt 1200kr sist jeg sjekket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2012 Ser NAF skriver noe om hjulstillingskontroll.. http://www.naf.no/Alle-saker/Produkter-og-tjenester/Vedlikehold/Hjulstillingskontroll/ De skriver ingenting om at de justerer noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2012 naf gjør det de og,men der lønner det være medlem da får man en del rabatt. men normal pris er 1500 for 4x4 kontroll og evnt lysjustering er tillegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2012 Ikke uvanlig at prisene er så høge… Møller tar også 3000kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2012 Tok på T4en sist uke, 1600kr hos Auto mester 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 1, 2012 Har nå kontaktet forskjellige verksteder, og prisen ligger på 1500-1900 for forhjulskontroll inkl. eventuell justering. At Møller og Berge & Co tar 3000 for samme jobben (nå antar jeg at lysjusteringen koster 400kr) er latterlig. Jeg tar like gjerne med bilen til tannlegen, da han har lavere timepris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 1, 2012 fikk pris i går på 4x4 justering hos et firma i nærheten, 1500kr pluss minus, kom ann på om hvor greit det gikk. bestilte time der for og si det sånn byttet alt så går vel greit.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 1, 2012 Tok hjulstilling hos eknes karroeseri, 10 min fra knarvik. Betalte 1450 såvidt eg husket. Da sjekket dem lysene og, men repratøren sa at han ikkje justerte noe, så betalte ikkje noe for de. var også dem som hadde kortest ventetid når eg ringte rundt i ferien! (men hvis tiden overskrider 1 ogen halvtime blir det litt mer.. er lurt løsne og feste alt på forhånd, så du vet det går lett for dem og løsne det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...