Bremsevarsler blinker rødt (94-97 A6)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen som har vært borti at bremsevarsle-indikator bare blinker rødt i dash'en? Lyser ikke konstant, bare blinker. Piper seff når man starter...

I brukerhåndboken står det kun og sjekke væskenivået. Men beholderen er full.

Sjekket bremseklossene og der er det masse belegg (nesten nytt).

Dette kom plutselig i natt (etter at det hadde begynt å regne)...

Kan det være no' sensor/giver feil? Har ikke mulighet å lese feilkoder i dag. Bileieren lurer på om dette er farlig å kjøre til og fra jobb med i morra... Det virker som bremser fungere normalt. Trykker ikke pedalen i bånn.

Jeg tenkte jeg skulle ta en testtur å prøve bremse og sånt, men jeg vet ikke om det er noe annet man må/bør sjekke fysiskt med bremsene i forb. med blinkingen.

Hva tror dere?

Mvh

en som sku hjelpe en dame i nød i en A6 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper en ABS sensor som tuller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

abs-enhet som er ødelagt?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på abs jeg og. Det var veeeeldig mye bremsestøv på alle hjula. Vet ikke hva slags klosser som støver så veldig... Tilbydde meg å skru av hjula å sjekke og rense abs sensorene. Kan jo begynne der. Var nettopp på en test tur nå. Alt virker bra. Prøve nødbremsing på våt asfalt. Var kanskje litt feig for klarte ikke å låse hjula. Men bremsene virka ja!! Vi satt klistra i fronruta. :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problemer på A4n at det blinket av og til i humper, men byttet skiver og klosser og problemet var borte.. snodige greier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viste seg å være de indre bremseklossene som var slitt... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.