#1 Skrevet April 27, 2005 Hva må av? Kan den byttes gjennom hullet i innerskjermen hvis en peller av fjærbeinslageret først? Eller må hele fjærbeinet ut av bilen? Det renner nemlig demperolje ut av toppen på den venstre demperen foran.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2005 Vet ikke hvorvidt det er likedan på din cab som på min -93 A80 B4 (sedan), men jeg skiftet i allefall på min idag. Jeg skrudde løs hele fjærbeinet bortsett fra styreleddet, greide da å komme skikkelig nok til for å få skiftet demperene. Løsne i toppen, på med fjærklemmer, ta av fjærbeinslager, fjærer etc, og deretter skru opp selveste demperen. Mulig du greier å skifte den gjennom støtdempertårnet som du skriver, men vil tro at det er like enkelt å gjøre det slik jeg skrev. Tar ikke så lang tid hvis man ikke støter på noe særlig med "problemer" (faste bolter etc.). Av med fjærbeinslageret må du, og da må du på med fjærklemmer allikevel, og da er det ikke så mye i å skru ut de restende boltene/muttrene heller, og da får du skikkelig "rom" å arbeide i også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...