Anbefalte innlegg

Batteriet tappes for støm når bilen står parkert. Hvis bilen ikke er i bruk tappes batteriet i løpet av 2 dager. I daglig bruk varer den en liten uke. Jeg har brukt en del tid på feilsøking, men er ikke i stand til å finne ut hva det er. Jeg har VCDS men bilen gir ingen feilmeldinger. Feilen utarter seg på følgende måte. Jeg kobler til et amperemeter til batteriet skrur av tanningen og tar ut nøkkelen og lukker alle dører. Etter 15-20 min går strømmen gradvis ned mot 0, men i det den når 0 så hører jeg et rele som klikker under dashbordet så hopper strømmen opp til 1,2A. Deretter går den stegvis ned mot 0 igjen for så å hoppe opp. Dette gjentar seg i en evig syklus på 10 sek.

Med VCDS så kan jeg moniotorere CAN-bus statusen og observerer at det trigges et wakeup signal i det jeg hører releet slår inn. Det rare er at hvis jeg lar en av dørene stå åpne når jeg måler, så går strømmen til 0 og blir der. Men jeg kan ikke parkere bilen med en dør åpen :)

Jeg har prøvd å ta ut en og en sikring uten at jeg klarer å konkludere med noe.

Jeg setter stor pris på alle forslag og tips som kan hjelpe meg med å finne feilen. Hvis noen har vært borti liknende ting eller vet om noen gjengangere..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ettermontert RNS510?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ettermontert RNS510?

Ja, men det er 1,5 år siden, og jeg byttet CAN gateway da jeg installerte den. Bilen har fungert uten problemer nå siden jeg installerte den. Det er bare den siste mnd. nå at problemet plutselig har oppstått.

RNS510'en var også min hovedmistenkte til å begynne med. Så jeg koblet den helt fra for å sjekke om strømtrekket forsvant, men det gjorde det da altså ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe annet du har satt inn i bilen i det siste da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe annet du har satt inn i bilen i det siste da?

Nei, kan ikke komme på noe.

Helt siden jeg oppdaget problemet har jeg prøvd å finne ut hva som kan ha trigget det. Det eneste som er gjort det siste året er at den ene tåke/grøftelykten er byttet og så har bilen vært på service.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være en kontroll-modul som har sviktet. Min var sånn i fjor sommer etter bytte av AC-kompressor. Og det var da kontroll modulen i førerdøra som hadde sviktet. Møller tok det på reklamasjon iogmed at det hadde skjedd etter at de holdt på med bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.