Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått ett skikkelig felt med rust rundt det ene feste til takrailen. Noen som har erfaring med dette, vet dette har skjedd med flere touraner. Er dette garanti?

 

Sigurd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På midten? (Dvs ikke foran eller bak?)

 

Har erfaring med dette på min. Skyldes en uheldig konstruksjon ved at railsen beveger seg (spesielt ved mye skiboksbruk og høye hastigheter), og dermed gnisser i taket eller beveger karroseriplaten slik at lakken slipper, og dermer ruster det. Ser ut til å være et mindre problem foran og bak.

 

Dette løses ved at det monteres et rep.sett som løfter railsene litt fra taket, dvs en ny type innfesting (på alle 6 føtter?). Medfører at innertak må av, og taket hellakkeres etterpå.

 

Nettopp gjennomført på min, oppdaget av meg og vurdert av Møller rett før bilen ble 5 år, dekket 100%, og med erstatningsbil.

 

Har vel kanskje bare to ting å klage på

- at bilen ikke er konstruert til å tåle vanlig skiboksbruk

- at dette ikke proaktivt ble oppdaget på en service noen uker tidligere, siden problemet er kjent fra før. (Nå skal det sies at man på min måtte se veldig godt etter for å se det)

 

Men ellers 100% fornøyd med oppfølging fra Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapp respons gitt! :-)

Er på midten ja! Høres ut som en liten konstruksjonsfeil. Bilen er nok dessverre mer en 5 år, er 9år nå. Første mod av Touran. Men får ta en tur opp på møller og høre med de. Er vel 12år på gjennomrusting, men vet ikke helt hva dette går som...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 06mod touran selv. Der er akkurat det samme problemet, rust rundt festene på rails. Dette er en kjent feil på touranene og skal bli dekket av møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 dagers jobb.... Hvis det er i startfasen så sees det såvidt i riktig lys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått time hos møller for vurdering, så da er det bare å vente og se...😊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Be de ta en titt under også....

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=225613

og bakluka.....

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=239832

siden du først er der....

 

Jeg har en 06 Touran.

Har vært inne for sjekk av rust på bakluke, spesielt rundt skiltlys. De tok bilder og målte lakkdybde og sendte inn. Men de tvilte sterkt på at dette ble dekket på garanti hvertfall!

Over 1,5 mnd siden dette, ikke hørt noe fra dem enda.

"nei, dette har jeg aldri sett på en Touran før" var svaret jeg fikk - HE HE : rolleyes

Den har også begynt på framskjermene, typisk steinsprut som har slitt vekk lakk der da..

Har ikke sjekket railsa, men tror sannelig jeg må gjøre det og nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle oppdatere kjapt her..

Hadde "time" hos Møller for to uker siden. Måtte vente 3 uker på å få denne "timen" som bestod av å vente i 20min på han som skulle kikke på bilen, for så å bruke noe sånt som ca 4 minutter på å ta ett par bilder og notere ned kilometer stand. Avsluttet timen med å bli informert om at jeg ville få ett svar på saken om ca 2(!) måneder(!)...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For rust under bak er det 6+ måneder i Osloområdet............. Rails kan "alle" fikser, undervogn (eller hva det heter, karosseri under) er det bare noen få verksteder som er rigget for..... (Follo, Drammen?).

 

Det tar tid, ja. Noe av forklaringen er vel at dette skal til VW sentralt for godkjenning, og det må Møller vite før de tar på seg jobben/kostnaden/ansvaret. Så jeg vil heller skylde på Møller når det gjelder utbedringskapasitet, mer enn for saksbehandingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har min 07mod Passat inne nå, sinkslipp rundt baklyktene å takrails.

Leverte den på Gromstad i Arendal, ferdig i morra. 5 dagers jobb.

 

Kan anbefale alle å sjekke godt rundt rails, tror dette er en kostbar jobb hvis man betalker det av egen lomme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge han jeg snakket med om Møller så er det ikke sinkslipp rundt rails (på Touran, da), det er bevegelse i midtfoten på rails og dermed også i platen under som gjør at lakken slipper. Evt også at rails gnisser mot taket (rep.sett løfter føttene litt fra taket). Altså mer fysisk/mekanisk - sinkslipp er noe annet?

 

Enig i at man bør sjekke godt, lys i riktig vinkel etc, for å se det tidlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer det du sier, de sa til meg at bevegelse i takrailsene var årsaken. Jeg får dekket det hverfall:)

Det er en type skum mellom tak å rails som blir flatt etter en stund. Nå legger de mellom en stålskive i tillegg får å unngå dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er garantitiden på rails på Touran, evt. forlenget garanti?

Har det på ene siden på min, men regner jo med at den er alt for gammel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være 70% dekning når bilen er over 5 år, tro? (Bare gjetting, men på noen slike saker er det avtrapping pga alder)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er Touranen byttet ut med en Touran 2007 Highline så da er det egentlig ikke ett problem for min del lenger! :-) Men når jeg hører noe fra møller så legger jeg det inn her!

 

-Sigurd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.