Anbefalte innlegg

Uten å gå inn på hele historien så kan jeg oppsummere med at jeg har kuket det til, og må nå rette opp skaden.

Det som har skjedd er at festet til kalipteren har bøyd seg, noe som resulterer i at kalipteren sitter skjevt og bremseskiven tar borti kalipteren.

Jeg har prøvd å rette opp i skaden med hammer, men det ble ikke helt bra og jeg er redd for at festet til kalipteren er såpass svekket at kalipteren kan løsne ved hard belastning.

Jeg har da kommet fram til at jeg må bytte huset som hjullageret og kalipteren sitter på. Jeg er ikke helt grønn, har byttet hjullager og diverse før, men trenger å planlegge litt på forhånd siden jeg ikke har egen garasje, og har aldri gjort dette på en Audi. Trenger også hjelp for å være sikker på at jeg får riktige deler (kan avsløre at skaden skjedde pga. feil bremseskiver som ble kjøpt inn av forrige eier).

DIY på hvordan man får løs stikkaksligen hadde vært fint.

Er det mulig å ta ut stikkaksligen uten å ødelegge hjullageret? Eller bør jeg kjøpe nytt først som sist?

Deler jeg tror jeg trenger i første omgang:

8E0 505 435 P - hjullagerhus venstre

8E0 505 436 P - hjullagerhus høyre

8E0 505 172 A - foringer (siden jeg alt har alt løst)

B 4A0 615 601 A - Bremseskiver bak

4D0 407 625 E - Hjullager hvis nødvendig

Det ble en dyr lærepenge :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn med å opplyse detaljer om bilen din (A6Q) ;)

Drivaksel løsnes fra nav ved å skru ut bolten i navsenter. Selve navet kan normalt ikke trekkes ut uten å ødelegge lageret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet 2 delebiler på det lokale huggeriet. Er det noen som kan bekrefte om deler fra TV66051 eller DK20448 passer på BD34440?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg skaffet alle delene, er det noe jeg må passe på når man skifter hjullager?

Leste ett sted at det var noen skiver som måtte stemme over ens? eller er det bare å demontere å montere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er framme... er ganske sikker på at det er 2-delt bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh.. Trodde det var fremme at problemet var :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem, linken kommer nok til nytte før eller siden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har momentet stikkaksligen skal trekkes på med liggende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kommet fram til at det er 190 NM + 180 grader for M16-bolten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.