Anbefalte innlegg

henviser til denne tråden:

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=23329

 

Bruker bilen mye olje? Er ikke ic som er full med

olje?

 

Kan man få olje i IC ved olje lekasje på motor? i så fall, hvor på motoren er det mest sannsynlig at et er leksasje hvis dette problemet har oppstått?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En oljefilm i slangene etter turbo har det vært på alle mine biler. Noe av det vil samles i ic etterhvert.

 

Mest trolig er det da en lekkasje i senter av turboen som gjør at oljen blåses gjennom rørene og ender opp i ic. Oftest ryker da bilen blått når du gir på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis turboen begynner å bli sliten blir det fort mye olje i ic. Har vært borti å helle ut olje derfra... som oftest ved turbobytte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mest sansynelig er denne olje filmen det snakkes om fra veivhusventelesjonen. helt normalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukket nettopp av IC. var litt olje i slanger, og tendenser til olje i IC men ikke mye... ut i fra hva dere sier her så er vel dette normalt?

 

kan også legge til at jeg har bytta turbo, da den gammle sa takk for seg.

Motoren bruker også litt olje, noe jeg tror kan komme fra ventiltettningene eller topp deksel pakning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp dette er helt normalt. du kan bygge om til separat veihustank og slippe dette med olje filmen i trykk røra dine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.