Får ikke turtall på min Golf MK1 -83 1.5

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en MK1 Golf Cab -83 mod med en original 1.5 liters motor. Bilen starter og går greit på tomgang, men jeg får maks 2.5-3k omdreininger ved gass pådrag. Har sjekket kompresjon på alle sylindre, byttet fordeler, plugger, kabler etc. Har også sjekket bensinpumpe og byttet bensinfilter. I tillegg er også forgasseren plukket ned og rengjort.

Noen som har noen tips? Kan det være verdt forsøket å bytte forgasser? I så fall, hvilken forgasser passer "bolt-on" som erstatning til den originale?

På forhånd takk for alle svar!

Terje F.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet stiften?

Jeg slet med det samme på en 1,5 som jeg haddde, men kom seg når jeg byttet stiften.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet stiften?

Jeg slet med det samme på en 1,5 som jeg haddde, men kom seg når jeg byttet stiften.

Takk for forslag, Jan Patrick!

Ja, har byttet stiften, og justert tenningen, men det hjalp dessverre ikke...

En annen ting jeg kom til å tenke på, kan det være registeret? Slakke i reim eller at den har forskjøvet seg ei tann?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis kamrema står feil, har den problemer med å gå på tomgang. Og dreiemoment fins ikke. Er den sånn?

Har du sjekket luftfilteret? Tett luftfilter kan stoppe turtallet. En annet mulighet er gasspådraget. At den ikke får full gass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis kamrema står feil, har den problemer med å gå på tomgang. Og dreiemoment fins ikke. Er den sånn?

Har du sjekket luftfilteret? Tett luftfilter kan stoppe turtallet. En annet mulighet er gasspådraget. At den ikke får full gass.

Hei Håkon,

Nei, den går greit på tomgang og det virker som dreiemoment er normalt. Har prøvd både uten og med nytt luftfilter, men det hjelper ikke. Spørs om jeg bare må gå til anskaffelse av ny forgasser og sjekke om det hjelper. Noen som har forslag til hvilken type forgasser som passer og fungerer bra? Kanskje noen har en til salgs også? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også etter hvor mye slark det er i akslingen som rotoren står nedi.

Eg hadde mange mm slark som førte til at motoren ikke hadde makt over 4k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også etter hvor mye slark det er i akslingen som rotoren står nedi.

Eg hadde mange mm slark som førte til at motoren ikke hadde makt over 4k.

Skal undersøke dette! Takk for forslag! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.