#1 Skrevet August 27, 2012 Hei, driver og leiter etter ny lambda sensor i front (før cat) og kom over en som selger som erstatter org. del med dele nr: 058 906 265 B, og er usikker om det er front eller bakre lambda.. Noen som vet om det dele nummeret er front eller bakre lambda sensor, og om det har noe å si ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 27, 2012 Delenummeret som ender på B går til lamdbda før kat, delenummer som ender på C går til bak kat. Selve lambdaen er det nok ingen forskjell på men det kan være forskjellig lengde på ledningene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 27, 2012 Åja, mente å ha lest at det var forskjell da en var diagnosesonde og den andre var reguleringssonde: p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2012 Åja, mente å ha lest at det var forskjell da en var diagnosesonde og den andre var reguleringssonde: p Tja, den siste er der for å kontrollere at katalysator fungerer..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 27, 2012 Så da har det noe å si hvordan lambda jeg kjøper, avhengi av om det er før eller etter cat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2012 Ja, de er forskjellige. AWT motor? I så fall heter den bak cat 058 906 265 C og den foran cat 06B 906 265 D ANB motor har 058 906 265 B som du nevner her tidligere. De har begge samme etter cat. Disse delenummere kan godt være er litt gamle siden ETKAen min er fra 07. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2012 er APU motor: p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2012 Uten å starte noen stor diskusjon men en lambdasonde er en lambdasonde. Dens oppgave er å sniffe eksosgasser og gi ut et 0-1v signal, 0-5v signal eller i noen ytterst rare tilfeller, forandre resistans. De som sier to lambdaer er forskjellige, hva er det som er forskjell på de? Jeg tror forskjellen enten er lengde på kabelen, et annet stikk eller begge deler, men at de fungerer på en annen måte, den er jeg ikke helt med på.. EDIT: Et søk på ebay viser at de har samme stikk, men det er tydelig at den ene har lengre ledning enn den andre så det er nok det som er forskjellen her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 29, 2012 Uten å starte noen stor diskusjon men en lambdasonde er en lambdasonde. Dens oppgave er å sniffe eksosgasser og gi ut et 0-1v signal, 0-5v signal eller i noen ytterst rare tilfeller, forandre resistans. De som sier to lambdaer er forskjellige, hva er det som er forskjell på de? Jeg tror forskjellen enten er lengde på kabelen, et annet stikk eller begge deler, men at de fungerer på en annen måte, den er jeg ikke helt med på.. EDIT: Et søk på ebay viser at de har samme stikk, men det er tydelig at den ene har lengre ledning enn den andre så det er nok det som er forskjellen her. Ja, men da er de forskjellige. Sa ikke at de fungerte på ulike måter. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...