#1 Skrevet August 27, 2012 (endret) Er det noen som har ettermontert dette som kan hjelpe meg litt med hvilke ledninger som er til hva? Er til en 2007 caddy med manuell klima. I nettet som følger med enheten har jeg disse fargene: Tror jeg har kommet fram til noen men mangler noe, bl.a til styring av kupevifta osv. Pinne 1. Orange - +12v konstant strøm Pinne 2. Blå - W-bus til pinne 2 i webasto 8 pol kontakt Pinne 3. Gul - +12 v ut til vekslerele viftestyring Pinne 4. Grønn - CAN Pinne 5 .Svart - CAN Pinne 6. Brun - Jord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 27, 2012 Hvordan skal vifta i bilen kobles? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 27, 2012 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=223875&highlight=webasto+t5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2012 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=223875&highlight=webasto+t5 Har sett på din, men mitt ledningsnett er mye enklere. Har ingen forgreininger og sikringsholder i ledningsnettet mitt. Kun ledninger og dem har fargene som jeg har nevnt over her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2012 Fått koblingsskjema til dette nå og tror jeg har funnet ut måten og koble dette på caddy. (uprøvd enda, men litt tanker underveis) W- bus utgangen fra styreenhet skal til pinne 2 på kontakten på varmeren. Analog +12v skal trekke et vekslerele som styrer vifte. Strømkabel fra eksisterende sikring (40A) på tenningsstrøm (15) som går direkte til viftestyring kobles via vekslereleets lukkede kontakt (strøm inn på 87a og ut til vifte på 30 på releet). Det må legges opp ny 40A sikring fra konstant strøm (30) ned til 87 på releet slik at når releet trekker går vifta rett på konstant strøm (30). + og - på styreenheten kobles til chassi og ny 1A sikring som monteres i sikringsholder. Til slutt må vel bilen kobles opp på møller for å kode om til parkeringsvarmer osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2012 Noen som har sett originalt ledningsnett og vet hvordan viftestyringa til kupeen skal kobles? Er det et eller to releer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2012 Noen som vet hvem kabel jeg skal hekte meg innpå til vifta? Farge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 9, 2012 Da er det bare å glede seg til varm bil i morra tidlig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...