93 mod Audi s4 4,2 v8 c4 katalysator problem

Anbefalte innlegg

Begge innmatene i katalysatorene på bilen min er løse : bråk : .

 

Noen forslag til hvordan dette kan fikses?... eller må jeg kjøpe nye?

 

Finnes det noe uorginalt evt effektanlegg som går igjennom eu godkenninga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er innmaten løs, ta ut det løse før det flytter seg i biter bakover i hele eksosanlegget slik at alt må skiftes. Gjorde det på min ex-S4 4.2. Da ble CO på 0.53 mens kravet er 0.5, men det gikk akkurat gjennom allikevel.. (litt "slingringsmonn" må man ha)

 

Så lenge ikke bilen brenner utrolig mye olje skulle det være mulig å få den gjennom uten katalysatorer. I alle fall koster metalliske katalysatorer ca. 2500,-/stk, nye originale er dårligere og koster mange ganger mer.

 

En liten bonus er at motorlyden blir enda litt råere uten katalysatorer.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er innmaten løs, ta ut det løse før det flytter seg i biter bakover i hele eksosanlegget slik at alt må skiftes. Gjorde det på min ex-S4 4.2. Da ble CO på 0.53 mens kravet er 0.5, men det gikk akkurat gjennom allikevel.. (litt "slingringsmonn" må man ha)

 

Så lenge ikke bilen brenner utrolig mye olje skulle det være mulig å få den gjennom uten katalysatorer. I alle fall koster metalliske katalysatorer ca. 2500,-/stk, nye originale er dårligere og koster mange ganger mer.

 

En liten bonus er at motorlyden blir enda litt råere uten katalysatorer.. ;)

 

Takker for svar!!

 

noen som vet hvor det går ann å finne metalliske katalysatorer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare dunk ut all innmaten, så blir det bra : smil : Gjorde det på min 4.2. Har forresten et par katalysatorer fra S4 2.2, men de passer vel kanskje ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer ikke fra 2.2 nei. De fleste eksosleverandører skal klare å skaffe slike katalysatorer, men hør litt rundt for pris. Enkelte tar blodpris.. ;)

 

Kan bare fjerne den løse innmaten først og se hvordan det går på avgasstesten. Er motoren i god stand burde den akkurat klare seg uten katalysatorer også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått tak i en original kat og montert denne. Slått ut innmaten på den ødelagte (makan til støv!!!) og og montert alt igjen.. den besto ikke avgasstesten nå heller... : mad :

 

derfor lurte jeg på om noen kanskje hadde en liggenes som jeg kunne kjøpe\leie\låne... :tilber: trenger den jo bare så bilen kommer igjennom eu godkjenninga... dette er da venstre side...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått tak i en original kat og montert denne. Slått ut innmaten på den ødelagte (makan til støv!!!) og og montert alt igjen.. den besto ikke avgasstesten nå heller... : mad :

 

derfor lurte jeg på om noen kanskje hadde en liggenes som jeg kunne kjøpe\leie\låne... :tilber: trenger den jo bare så bilen kommer igjennom eu godkjenninga... dette er da venstre side...

 

Da tror jeg det er noe annet som er feil. Vet om flere slike biler som har bestått avgasstesten med glans uten noen cat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen bruker litt olje... dessuten var det ikke så veldig for høy verdi ble det sagt...men hva kan det være ellers da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen bruker litt olje... dessuten var det ikke så veldig for høy verdi ble det sagt...men hva kan det være ellers da?
Prøv å test co uten luft-filter også. Det kan hjelpe litt på hvis den er helt på grensen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye plugger kan hjelpe hvis de du har nå er dårlige/gamle.

 

Kjøpte nye til min S6 V8 nå på Mekonomen, de anbefalte BERU Z127, som var langt billigere enn både NGK og Bosch. Det er faktisk Beru som har laget pluggledninger etc på disse bilene også så det funket fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.