Lakkering av bremsecalipter/stag osv

Anbefalte innlegg

Hei =)

har litt overflate rust inni hjulbuen sånn som bremsecalipter noen stag og litt forsjellig.. lurte på hvilken lakk jeg skal bruke til dette? pusse litt ned og skrape av med stålbørste, holder biltema rustlakk? eller er vanlig lakk brukende? Ser ikke noe spesielt fint ut :D

Mvh

Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hammerite fungerer veldig bra og hefter godt også på rust. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du det i spray eller med kost?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det og male/pensle dette på? :S ser det ikke stygt ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Penere enn rust.. :P

Jeg har penslet både fjærbein og caliper på S4'en, og må si det så 'bra' ut selv etter to-tre år. Har av flere grunner valgt sort, kan tenke meg at rød fortere vil bli stygt..

På cabben har jeg med en sort sprayboks når jeg bytter hjul på våren, og bare børster vekk dritten og sprayer over der jeg kommer til på understellsdeler. Det ser også overraskende bra ut! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye prepper du før du legger på Hammerite? Pusser du, sliper, grunner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal lakke for å beskytte, samt bra utseende uten å være kresen over farge, så anbefaler jeg heller POR 15. Har brukt mye hammerite, men har aldri blitt særlig imponert over det. Tåler lite og blir fort stygg/matt i fargen. POR 15 er noe helt for seg selv når det kommer til holdbarhet og utseende.

dsc0371w.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.