Trøbbel med Passat 3bg 1,9tdi; dårlig effekt, turbo blåser luft ut og motor fjusker.

Anbefalte innlegg

Sist uke var Passaten innom verksted en tur for å fikse en kjølevann-lekkasje. I ettertid så har slangen fra ic vært løs i skjøten inn på det plastrøret som går rundt motoren og inn på innsug. Denne slangen blåste av 3-4 ganger på fredag. Klarte å få ting i sammen igjen. Merket etterpå at bilen fjusker en del og mangler en del hester. Hører også "blåselyd" fra turbo ved pådrag, så mistenker at slangen fra ic er sprengt/lekker.

Noen som har opplevd lignende? Kan det være andre ting som forårsaker dette?

Har ikke hatt tid enda til å ta slangen av for å kontrollere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens du er under panseret og kikker, så ville jeg tatt en titt på de små vakuumslangene.

Hadde et tilfelle hvor disse var dårlige (sprukne). Hadde snaut fremdrift på bilen og den oppførte seg merkelig. Noen nye vakuumslanger og bilen våknet til liv igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig litt tid til overs og fikk sjekket litt i motor-rom. Rev av hele slangen for å sjekke denne. Kunne ikke finne noen revner/hull, men fant fort ut at det manglet en pakning. Utrolig nok så låg pakningen nedi motor-rommet, så fikk denne på plass igjen. Var noen stygge sår på ene låse-haken, så filte denne litt bedre. Klemte sammen låseringen litt til og satte denne på motsatt vei enn det den stod, da føltes det som at slangen satt mye bedre fast. Tok en kjøretur og dro på litt på 2. gir. Slangen satt like fint, og ingen fjusking eller sort eksos. Ikke kunne jeg høre lekkasje fra turbo heller lengre.

Så da anser jeg dette som LØST!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.