#1 Skrevet August 29, 2012 Heisann Har en kompis som har en a8 for hånda (2,8) som han lurer på om er mulig å få godkjent ombygd til s8 Takknemlig hvis noen har noen gode svar på dette. Er det forskjeller ute å går i karosseriet Osv? Hva må til for å få dette til? Mvh Lars Moe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2012 her står det endel om det. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=120858&highlight=a8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 29, 2012 Den enkleste måten finner du her. Ikke for å spøke, men dette er vel en megadyr jobb, om du ikke skulle ha en donorbil gjemt bak garasjen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 29, 2012 Kjøper vel ikke en a8 for å så lage en s8? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2012 Petter: takk for greit svar Tom: her er det klart at man finner seg en donorbil. Bilen har manuell så derfor det er interessant. Med tanke på litt trim seinere (to turboer) Johnny: utdyp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 29, 2012 Hvorfor ikke bare godkjenne større motor i A8'n? A8 er levert med større motor enn S8, ref. W12. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 30, 2012 For å få godkjent ombygging, jeg har gjort dette selv. trenger du en donorbil med papirer, så du kan dokumentere hvor delene kommer fra, dvs du trenger coc papirer på det karosset delene kommer fra. Videre MÅ det være karosseriliket med samme delenr, skillet går på 97 som slutter på C, og facelift 98 som slutter på D dvs er det en eldre a8 fra 95-97, kan det bygges om til s8 fra samme tidsepoke med 340 hk Er den nyere, 97-02 kan det bygges om til 360 hk. motor, understell med oppheng, bremser(bremsebombe, bremsekraftforsterker, calipere), stabstag framme og bake(med delenr synlig), dekk (høyere hastighetskode) er også lurt å bytte ut instrumenthuset og dørlåsene med tanke på nøkkeler og startsperre. bygger du først om, er det ingen vits i å kun bytte motor, husk ekstrautstyret s8en er levert med. papirer på karosserilikhet MÅ komme fra møller/importør med stempel og signatur. når bilen først er ombygd, må den tilbake til møller for ombyggingsgodkjenning. De tar da en komplett test på hele bilen, og dokumenterer karosserilikhet og delelikhet som orginal s8. Disse papirene blir så sendt til vegvesenet, og du må til de for endelig godkjenning. Trur ikke jeg har glemt noe da. Lurer du på noe anngående a8/s8 med BENSIN, så spør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...