#1 Skrevet August 29, 2012 Jeg har en A6 med ADR motor (1.8 20v 125hk automat) Den går veldig dårlig og jeg har prøvd å feilsøke litt. Først trodde jeg problemet var automatkassen men den har jeg bytter olje og filter på men det hjalp ikke noe. Når den er kaldt orker den nesten ikke å rygge. Jeg må gi bånd gass for at det skal skje noe. Den blir litt bedre når den er varm. Pluggene er HVITE. Jeg har bytter til org Borshe plugger, jeg har byttet bensinpumpe og prøvd enn annen bensintrykksregulator, jeg har også prøvd en annen vanntempsensor til hjern. Det kommer ikke opp noen feil ved diagnose. Den kan også fjuske ved jevnt gasspådrag. Siden dette skjer når den og er kald så er det vell ikke noen sensorer som er gåene? Siden motoren bruker referanseverdier til den blir varm?! Hva skal jeg prøve? Martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2012 Regner med du har tatt en diagnose? Siden pluggene er hvite så får den vell for mye luft? LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 29, 2012 På min var det LMM som var defekt.Renset den med electro cleaner og da virket den bra en stund før den igjen begynnte å dra dårlig og ujevnt .Kjøpte da ny hos Hellanor (bytteordning), og den virket så bra som den kunne bli etterpå,for den motoren er ikke akkurat rask fra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 29, 2012 Sjekk godt for lekkasjer mellom lmm og innsug 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2012 Kjør en adaption på gasspjeldet, så ser du fort om det kan være noe galt med TPS. Var borti en ADR som gikk ruskete og der viste det seg at TPS'n var defekt. Feilmelding kom ikke før jeg prøvde å kjøre adaption. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 30, 2012 Kjør en adaption på gasspjeldet, så ser du fort om det kan være noe galt med TPS. Var borti en ADR som gikk ruskete og der viste det seg at TPS'n var defekt. Feilmelding kom ikke før jeg prøvde å kjøre adaption. Er dette det samme som justering av gasspjeld? Bruker jeg vag-com til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 30, 2012 Ja og ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 30, 2012 Kan jo også rense gass-spjeldet.. Prøv og koble fra LMM på tomgang, noe forskjell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 30, 2012 Kan jo også rense gass-spjeldet..Prøv og koble fra LMM på tomgang, noe forskjell? Det skjer INGENTING, uansett om den er kald eller varm. Skulle tro den var gåen, men jeg vet ikke hvordan motorstyringen på disse er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 30, 2012 Høres ut som den ikke har det helt bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 30, 2012 Da har jeg prøvd å kjøre justering av gass-spjeld/ TPS men det gikk ikke. Jeg får ikke kontakt med bilen via VAG-com. Hvis jeg kobler ut batteriet i ca 30 min og kobler inn og setter på tenningen skal den justere seg, men da bare piper det... Noen som har råd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 31, 2012 Ta og rens gass-spjeldet og se om det hjelper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 31, 2012 Den går veldig dårlig -->A6 med ADR motor (1.8 20v 125hk automat) Martin Du har jo allerede funnet svaret:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 31, 2012 Du har jo allerede funnet svaret:evil: Nå tror jeg at 40 av de er på beite og de kommer nok ikke tilbake! Det er derfor jeg har 2 biler, det ble litt dyrt å betale 6000,- i bensin i måneden på S2'n... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 23, 2012 Jeg har renset gass-spjeldet og prøvd å nullstille det, men det bare piper. Uansett så må det være noe annet også for nå som det er ca 0 grader om morgenen tar det 10-15 sek å starte og den er ikke tungstartet når den er varm... Hva stryrer "chocken" på disse motornene? Hvilken sensorer bruker når motoren er KALD? Er det kun referanseverdier? Martin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 23, 2012 justerer vel etter kjøleveske temp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...