Anbefalte innlegg

Hei.

200'n min sliter med "lagg" under pådrag. Dette er en 2,1 10v TQ fra 1986.

 

Når turboen lader 0,1-0,2 bar begynner bilen å hakke, og jeg får ikke noe mer pådrag. Turboen fortsetter å lade til 0,4/5 bar som den skal, men turtallet stiger ikke under laggingen.

Hvis jeg finjusterer litt med gassen og holder ladetrykket under ca.0,1 bar så øker fart og turtallet øker med.

 

Legger også merke til at noen ganger starter den ikke på kald motor. Da jeg skulle starte bilen i 10-tiden i går kveld, startet den ikke. Når jeg prøvde på nytt klokka 8 i dag tidlig startet den med en gang.

Virker også som at dette oppstartsproblemet er bedre jo mere bensin det er på tanken.

 

Har rådført meg med en del andre, men ville bare sjekke om noen her inne har hatt samme problem, eller kanskje har peiling på hva det er?

Planlegger å sjekke bensin for dritt, bensintrykk og evt. lete etter el. feil (hvis tidligere nevnt ikke er problem) til helga. Noen som har pekepinner på andre ting jeg bør sjekke?

 

Mvh.

Steffen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når min 1.8tq fikk trykk fra 1bar å oppver så føltes det ut som den sveiv på 3sylindere og mistet nesten all effekt.

Bytta tennplugger så ble den god som ny:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det er vel et alternativ også! Får prøve det som prøves kan! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også sikringer for motorstyringen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan kanskje være et godt tips, 2 av sikringene mine smeltet for et års tid siden.

Kanskje noen av de andre også fikk seg en støyt? Takk så mye for tips! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet godt tips kan være hallgiver og fordeler. Hvis hallgiver er gåen så kan det gi startvansker ved varm motor. I tillegg så er dette en svakhet ved disse motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er bensintrykket? Misstenker pumpe eller bensintrykkregulator jeg. Dette er vel mekanisk sprut med regulator montert på siden av blokka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startvanskene kommer ikke før motoren har stått en stund og er kald, men er vel verdt å sjekke likevell om du sier det er en svakhet der.

Har ikke sjekka bensinstrykket enda, tenkte å få tak i måleinstrument i dag. Det er mekanisk sprut ja. =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.