#1 Skrevet August 30, 2012 Hvordan er det å bygge om en 98 mod a8 2,5tdi v6 fra tiptronic til manuell kasse? Har tidligere bygd om en passat vr6 fra automat til manuell, kurrant jobb. Hva trenger jeg til a8`n: pedalstell, clutch master sylinder, svinghjul, starter, clutch? Drivaksler bakdiff osv? Hva med det elektriske? Kan man lure elektronikken på a8 også slik som på passaten så man får start på bilen? Sånn at bilen tror den står i park osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 31, 2012 Jeg har ikke så mye tips å komme med, utover at det er forskjellige dieselpumper til AFB-motoren på A8 avhengig av om det er automat eller manuell. Men vet ikke hva slags utfordringer det eventuelt gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2012 Jeg har ikke så mye tips å komme med, utover at det er forskjellige dieselpumper til AFB-motoren på A8 avhengig av om det er automat eller manuell. Men vet ikke hva slags utfordringer det eventuelt gir. ok, er nok forskjellige hjerner til motor også, men kanskje dette kan lures slik det kunne gjøres på min passat vr6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2012 noen flere tips. får jo tak i a6 2,5tdi v6 delebiler, med defekt motor ellers er di uansett billige i sverige. Tenker ikke bygge om før jeg evt må. Men hadde vært kjekt å vite om det evt er mulig å bruke a6 som delebil eller passat 3bg. Med tanke på giroverføring, pedaler osv osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2012 Fant en som har bygget om A6, mulig det kan være noe hjelp for deg? Å bygge om en A6 2.5 TDI fra 1997 til 2005 er ikke bare bare . mn det er så å si samme fremgangsmåte som der beskrives i dette innlegget . bare at ledningene har ikke samme farge når du skal koble sammen for å få bilen til å tro den er i fri . disse ledningene er blå og hvit og sort gul . sammen med en som er brun gul . For å sette sammen en så ny bil må du helst ha alt som hører til og helst en delebil av samme sorten svinghjul kasse og alt som er i innlegget er det samme . gearspak er litt mer trøblette enn det som står her . der må du ta ut hele midtkonsollet for å få tatt dette fra hverandre helt . det største problemet med en sånn ombyggning er at bilen sviver ikke som den skal etter bytte . har hatt den på audisenteret og kjøpt ny hjerne til den nytt svinghjul som de mente var problemet . bilen ville ikke svive på mer enn 500 omdr og røykte helt hvit røyk og stinket diesel som var ubrent . dette har jeg søkt svar på overalt i norge og andre land men uten resultater . så kom jeg helt tilfeldig i kontakt med en som kjente en i lituaen som bygger om sånne biler hele tiden etter at jeg hadde betalt inn 300 kr til ham kunne han fortelle hva som måtte gjøres ... Sensoren til svinghjulet måtte byttes om ledninger på . der er der 3 ledninger 1 sort denne lar du ver 1 blå og en grå , disse to bytter plass så forandres signalet til å tro at bilen er manuell og ikke tiptronic lenger .. i dag en mnd senere er bilen nå helt ok og er manuell ... måtte bare legge dette ut for der er sikkert andre som vil prøve dette ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2012 (endret) Beste er nok hvis du kan få tak i en A8 manuell som du kan bruke til donorbil Ikke mange ute å går, finnes noen i tyskland http://suchen.mobile.de/auto/search.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&lang=en&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=11&export=ALSO_EXPORT&transmissions=MANUAL_GEAR&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry= Evt skaffe deg "familiealbumet" og sjekke delanvendelsesbevis mellom f.eks. drivakseler osv fra A6 og A8, da finner du ut hvor mye som er likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...