T-stykke trykk/vakuumslange sentrallås

Anbefalte innlegg

Har byttet bakluke på Golfen. Da jeg demonterte koblet jeg fra sentallåsslangen (luft) fra i T-stykket i høyre bakskjerm. På bakluka jeg monterte på var slangen bare klippet av (men den er lang nok). Da jeg prøvde å trekke slangen av koblingsstykket på den opprinnelige luka, så klarte jeg å knekke koblingsstykket (det hvite). Så det får jeg ikke brukt på den nye luka/slangen.

Regner med at dette koblingsstykket er en kurant del å kjøpe ny? Eller er det noen andre muligheter? Er slangen limt eller bare presset på koblingsstykket?

I øyeblikket er funker ikke sentallåsen (kombinert med Defa Alarm), dvs at jeg må låse alle 3 dørene manuelt (og skru på alarmen). Jeg regner med at det skyldes at systemet er "lekk" siden det er åpent ved punktet mot bakluka? Men jeg hører ikke sentralllåspumpa når jeg skrur på alarmen. Kan jeg regne med at dette virker når jeg får fikset koblingsstykket? Eller må noe resettes for å få dette i gang igjen etterpå?

Ringer vel et delelager i morgen tidlig, men hører gjerne om erfaringer. Evt om noen har et slikt T-stykke eller i hvert fall et endestykke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut at disse T-stykkene selges løst til en liten hundrelapp.

Noen som vet om de bare er presset på? Eller resten av spørsmålene over?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fant jeg ut at det var samme type koblingsstykke i den andre enden av slangen jeg tok av, og fikk etter mye om og med satt det på den "nye" slangen (varmtvann, hårføner, skruer til å utvide slangen, etc). Hvordan skal dette gjøres egentlig? Spesialverktøy?

Litt flaut.... Sent på kveld i går....

Feilen med sentrallåsen og Defa'n var ganske enkelt at jeg hadde oversett en jordingsledning til vakuumpumpen til sentrallåsen, så nå er alt i orden igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde allerede rukket å bestille T-stykket, så nå er det til overs. Ny type i mykplast, ikke delbar som originalt i hardplast.

sikkert enklere på presse på. Delenummer 447 711 758. Ta kontakt hvis du trenger et. (Legger også ut en salgstråd).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.