#1 Skrevet August 31, 2012 Trodde jeg hadde dette underkontroll , men finner ikke ut av bremsevarsel Lampa for bremsevarsel (!) blinker (SVAKT) i minisjekk displayet. Har sjekka -Nivåføleren på bremseveskebeholderen = OK -Bremsebelegg følerne forran , ledningene var kutta og ledningene kobla sammen. Åpna opp og lodda sammen ledningene slik at det 100% kortsluttet = OK Denne har jo vacuum-bremsekraftforsterker og denne har jo ikke trykkføler. ( slik som hydraulisk bremsekraftforsterker med bombe) = OK Har heller ikke nivåføler på servotanken denne , så den utgår- OK Men fortsatt så har jeg altså ett blinkende varsel i minisjekk... Hva har jeg glemt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 31, 2012 Hadde samme problemet, og gjorde som du nevner angående slitasjevarsleren. Til slutt viste det seg at det var et kabelbrudd, langt oppe på kabelen (Bak innerskjermen og videre opp). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2012 Lønner seg å jorde kabelen bak instrumentpanelet for å være sikker. Gjorde det på min forrige s4 om du finner igjen den tråden. Skal også gjøre det på min nåværende. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 31, 2012 Her er en forklaring på hvordan bli kvitt bremsevarsel. OBS! første del av dokumentet går kun på skifting av instrument lys pærer. instrumentlys-autocheck.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2012 Løste seg selv dette tydeligvis For nå er det iallefall borte Søkte litt mer angående ledingsbrudd , men fant ingenting , så komemr det igjen blir det å lodde ekstra jording til instrumentet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2012 Tror jeg endte opp med å fjerne pære. Slutta å blinke i alle fall ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2012 Hehe , jeg gav f.... , og da slutta det å blinke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2012 'Fleksnesmetoden' (dælje hardt i toppen av dashboardet mens du roper 'deeeåååååå!') avdekker også ofte dårlig kontakt i minisjekken. Har til tider hatt menge feilmeldinger der, gett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 9, 2012 Hehe , hadde en Audi 200 som krevde samme metode (fleksnesmetoden) for å få igang Kupevifta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...