S4 C4 ulyd etter verkstedbesøk.

Anbefalte innlegg

Har vært inne på verksted å fikk montert S6 fjærbein.

Det jeg ble klar over med en gang jeg hentet bilen var at det kom en rar lyd ved svinging på rattet.

Jeg sa ifra til verkstedet før jeg dro derifra at jeg hadde fått ulyd. De har tatt bilen inn igjen og tatt løst fjærbeinet og sjekket men de finner ingen feil. De sier at det høres ut som lyden kommer fra tannstangen men dette finner jeg usansynlig siden jeg aldrig har hatt den lyden før og har ikke engang hatt ANTYDNING til slik lyd før fjærbein skiftet.

Lyden høres ut: "klakk klakk klakk klakk". akkurat som et dårlig tannhjul som klakker etter hvor fort jeg svinger. Ved litt fart så blir Lyden svakere. Dette varierer litt syns jeg, av og til er lyden sterk både når jeg står i ro og når jeg kjører, av og til er lyden svakere. Definitivt værst når bilen står i ro og man svinger på rattet.

Verkstedet virker å gi opp og mener at feilen er tannstangen. Hva kan feilen være?

Takk for all hjelp dere er villig og gi. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke fjærbeinslageret som lager lyden?

Jeg bytta begge mine og når jeg står iro og svinger så hører jeg ulyder på toppen av fjærbeina.

Jeg ville tro dette skulle satt seg etterhvert, men lyden er ikke blitt mindre. (ett par mnd siden jeg byttet dette)

Min bil hadde heller ikke lyder før jeg bytta fjærbeinslager, så jeg setter en finger på at det er samme ulyd du har!? :)

Hvis ikke så kan det jo være at forsterkningsplata til tannstanga som har sprukket opp?

Den står bak fjærbeinet på førerside.

Min var sprukket og jeg fikk da noen voldsomme klakke/knekke lyder ved sving spesielt i stillestående.

Sjekk også at tannstanga er festet skikkelig. Er den løs så kan det komme lyder der også! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke fjærbeinslageret som lager lyden?

Jeg bytta begge mine og når jeg står iro og svinger så hører jeg ulyder på toppen av fjærbeina.

Jeg ville tro dette skulle satt seg etterhvert, men lyden er ikke blitt mindre. (ett par mnd siden jeg byttet dette)

Min bil hadde heller ikke lyder før jeg bytta fjærbeinslager, så jeg setter en finger på at det er samme ulyd du har!? :)

Hvis ikke så kan det jo være at forsterkningsplata til tannstanga som har sprukket opp?

Den står bak fjærbeinet på førerside.

Min var sprukket og jeg fikk da noen voldsomme klakke/knekke lyder ved sving spesielt i stillestående.

Sjekk også at tannstanga er festet skikkelig. Er den løs så kan det komme lyder der også! :)

Hvis lyden kommer ifra forsterkningsplata til tannstanga så er dette kommet etter bytte av fjærbein. Verkstedet sier at de har sjekket tannstanga og de finner ikke feil på tannstangen men lyden høres ut som den kommer derifra. Lyden i min bil blir svakere en dag og neste dag er den blitt høyere. Det varierer fra dag til dag og om jeg har kjørt lang og latt bilen stå.

Klakkelyden varer ifra jeg dreier rattet pittelitt helt til jeg har dreid rattet helt til det stopper. Det høres nesten ut som en talje som klakker. "klakk klakk klakk klakk".

Det er nok den samme lyden jeg har du Tommy. Jeg skal oppdatere deg hvis jeg finner ut hvor lyden kommer ifra.

Det kan stemme som du sier at det er fjærbeinslageret det kommer ifra. For Fjæra roterte i samme takt som klakkingen når jeg dreiet på rattet. Så det på fjæra og når jeg holdte handa på så kjente jeg at ver gang det klakket så kom det et støt i fjæra og fjæra roterte pittelitt med klokka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.