Hvordan skifte starter, og trenger til å få start 2,5tdi v6 4motion 2002-mod

Anbefalte innlegg

Hei..

byttet dieselfilter på min passat 2.5tdi 4 motion 2002 modell

Hadde en del problemer med å starte den. etter å ha luftet dysese en for en. hjalp det ssånn plutselig, kjørte med den i 10 min alt virket fin. den stod på tomgang ca 30 min for brukte ganske mye batteri.

Så en ca 90 min skulle jeg starte den, da ville den ikke :( luftet igjen... men ikke noe start.prøvde å kinne, løsne på dysene startet plutselig med engang vi sllapp tenningsnøkklen. da stoppet den

Så røyk starteren.

Er det noe hokus pokus å bytte starteren??? hvor sitter den på denne??

Noen som har noen tips som fungerer??? trenger desperat noen tips, trengs sårt....: bh :

hilsen tor-egil fredriksen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starteren sitter på høyre side av motor, rett nedenfor eksosmanifolden og bakerst. Den tas ut nedenfra. Men desverre er det veldig trangt, i værste fall får du ikke ut starter uten å ta ut dynamoen også. Sistnevnte sitter på samme side forrest på motoren, ganske trangt til den også. Husker i hvertfall at jeg hadd en del trøbbel med å få av starter da jeg hadde helle pakka med motor/gir/travers løst ute av bilen.

Her er samletråden for 2,6tdi V6. Der er masse lesestoff, som muligens kan gi deg noen ideer til feilen.

Hvis du skal kunne få noen kvalifiserte tips til startproblemet så må du nok komme med vesentlig mer opplysninger som feks:

- kmstand

- status på skifte av kammer, register, dieselpumpe

- nylige feil som er reparert eller forsøkt reparert

- om startproblemene kom gradvis eller brått, hva som er gjort av feilsøk og evt reparasjoner

- litt mer info om "forbrukte batteri", hva lå voltmeteret på, var det trøbbel med lading, hva var spenning ved startforsøk

- osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann :)

Du kan også ta starteren ovenifra. bare ta vekk luftfilterboksen å jobbe deg nedover, ta vekk det ene motorfeste vips så har du tatt ut starteren uten å ta ut dynamoen å du slipper ta den ut nedenifra :)

tor-egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.