#1 Skrevet September 1, 2012 (endret) Da har jeg kjøpt passat igen selv, så det som ikke er solgt beholder jeg nok selv... Om det er noe får du heller sende en pm og oppgi en god grunn til at jeg skal selge;) Passat 35i 1,8l Dynamo (kjørt ca 20k km siden overhaling) 500,- Golf 2 panser BH sort "skinn" 400,- Golf 2 skinnratt med liten rattstamme, (passer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2012 Er G60 syncrokassa fra Golf eller Passat ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2012 Kassa er vel fra Passat, men etter alt jeg har lest og forstått er det ingen forsjeller på de, mulig noen kan komme med inspill på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2012 Er G60 syncrokassa fra Golf eller Passat ?? 02C til G60 syncro er lik uansett passat /golf . bare rallye som har vinkeldrev kasse i støpt jern og ikke alu som de andre har samt du trenger det hydrauliske og giroverføringene etc for å få det på plass riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2012 har du bilde av panser bhen? hel og pen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2012 Hel og pen, er blitt brukt men ikke mye, kan ta bilder ikveld, både påmontert og av. Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 2, 2012 supert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 3, 2012 (endret) Her er bilde av bh-en på min flotte golf, er bilen som er skakk, ikke bh-en:-P Edit: oppdaterte tapatalk så jeg fikk legge med bilde.... Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2013 Har du bilde av rattet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2013 Etter en leterunde fant jeg ikke et eneste ratt men skinnrattet er sånn noenlunde, er vel 2-3 sting på venstre side oppfor "spielen" som har gått opp. Har er annet ratt også som er til stor rattstamme, altså biler etter 88. uten skinn men nesten uten slitasje, men med brekt blinklyskansellator (kan sikkert limes på, eller bytte plastringen den henger på) Begge rattene er av denne formen: [ATTACH=CONFIG]187283[/ATTACH] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 2, 2013 Funket dårlig det vedlegget. Men skal sjekke opp i morgen hva jeg rasker med meg fra en annen bil, så tar vi det derfra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 2, 2013 Ok, er slike ratt som står i nesten alle nyere golf 2 og passat 35i uten airbag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 2, 2013 Ok, er slike ratt som står i nesten alle nyere golf 2 og passat 35i uten airbag. Okey, de litt firkantede med andre ord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 2, 2013 Går g60 ledningsnettet overens med 16v nettet ? Trenger til 16v, bilen er CE1. Send meg gjerne sms på 94986229 når du vet no mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 2, 2013 Ganske sikker på at det ikke går overens... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 9, 2013 Har du girkassen fortsatt? Er vel 02C som funker bra med mTDI og TDK syncro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 9, 2013 Girkassen ligger her fortsatt ja, har brukt den på 1,9tdk i en passat, der var konklusjonen at det virket men med vanvittig lav giring... hadde ikke turteller eller speedo koblet opp men 1 gir var krabbegir. Gikk forsåvidt greit om du kan leve med å starte i 2. og ha litt høyt turtall på motorveien. Blir ekstra høy offroadfaktor med lavgir da, så på en country ville jeg ikke nølt med å stappe den nedi i kombo med 1,9td. Men den har hydraulisk cluch og vaier giroverføring, så er ikke helt plug and play... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 9, 2013 Girkassen ligger her fortsatt ja, har brukt den på 1,9tdk i en passat, der var konklusjonen at det virket men med vanvittig lav giring... hadde ikke turteller eller speedo koblet opp men 1 gir var krabbegir. Gikk forsåvidt greit om du kan leve med å starte i 2. og ha litt høyt turtall på motorveien. Blir ekstra høy offroadfaktor med lavgir da, så på en country ville jeg ikke nølt med å stappe den nedi i kombo med 1,9td. Men den har hydraulisk cluch og vaier giroverføring, så er ikke helt plug and play... Jeg vet, men er ihvertfall bedre enn rallye som vel er enda lavere giret. husker ikke helt hvilke biler man burde ha girkasse fra for å få greit turtall på 1.9td. Kunne tenkt meg noe med litt høyere giret 5 gir egentlig, siden jeg selv med original bil ligger på nesten 3000 i 90. Men har fundert litt på å ta et 5.gir fra annen kasse og bytte ut i den. Men ikke sikker på hvor bra det går når jeg aldri har sett innsia av en girkasse før Har sett det ikke er helt plug & play, clutch er enkelt å fikse med et lite adapter etter hva jeg har lest. Vaier overføringa er litt verre med, da jeg må ha enkel mulighet for å bytte tilbake til 1.8i hver gang det er eu kontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 9, 2013 Trodde rallye kassen var lik min bare med noe lettvektsdeler. Med g60 i en passat syncro fikk jeg såvidt over 2000rpm i 100. Mine kunnskaper om dette strekker seg ikke lenger enn at jeg vil tro at en dieselmotor på samme kasse med samme hjula også vil ha 2000rpm i 100, noe som jeg tenker vil gå greit. Men som sagt er erfaringen min at det føles som alle girene hopper et hakk ned. Om du bygger om til vaieroverføring så ser jeg ingen grunn til å ikke bruke denne girkassen også med orginalmotoren for godkjenning, hvilke eu kontrollører kjenner så godt til country at de kan sikkert si at de ikke kom orginalt med hydraulisk cluch og vaieroverføring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 9, 2013 Trodde rallye kassen var lik min bare med noe lettvektsdeler. Med g60 i en passat syncro fikk jeg såvidt over 2000rpm i 100.Mine kunnskaper om dette strekker seg ikke lenger enn at jeg vil tro at en dieselmotor på samme kasse med samme hjula også vil ha 2000rpm i 100, noe som jeg tenker vil gå greit. Men som sagt er erfaringen min at det føles som alle girene hopper et hakk ned. Om du bygger om til vaieroverføring så ser jeg ingen grunn til å ikke bruke denne girkassen også med orginalmotoren for godkjenning, hvilke eu kontrollører kjenner så godt til country at de kan sikkert si at de ikke kom orginalt med hydraulisk cluch og vaieroverføring? Mener jeg leste en plass at rallye hadde noe lavere giret 5. gir ihvertfall, men nå har jeg lest mye i det siste så mulig det går litt i surr Hmm, passer kansje overens når du sier det ja, men må vel hive over svinghjul og clutch også da for å få det til å stemme over ens. er 210mm på bilen originalt, å lurer på om det er 230mm på 1.9TD. Golf 1 gti har vel 210mm om jeg husker riktig, men ikke sikker på G60/GTi på golf 2... Men hadde jo for såvidt vert greit å kunne kjørt samme kasse og gir oppsett på begge motorene. Så er det å begrave seg i hvordan man bygger om til vaier overføring da Hvor mye du tenkte for kassa? Må begynne å planlegge delehandelen min, så jeg kan se om jeg klarer presse alt inn i student økonomien min Planen er i teorien å handle inn smått litt etter litt og gå over og lakkere opp etc. alle delene frem til jeg har alt klart til montering etter eu kontrollen i sommer, men ser nå det er februar 2014 så mulig det blir motorbytte i sommer da hvis alt går etter planen. Så kan jeg finpusse litt på original motoren frem til litt før EU og montere tilbake rett før, eller godsnakke med det lokale VW-AUDI verkstedet som pleier å ordne litt triks av og til ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 20, 2013 Bilde av bkf på etterspørsel:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 20, 2013 Bkf? Girgreiene som mangler på kassen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 20, 2013 BremseKraftForsterker, feste til giroverføringa er nok desverre kastet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 20, 2013 BremseKraftForsterker, feste til giroverføringa er nok desverre kastet.. Aha, stemmer =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...