#1 Skrevet September 2, 2012 Har en audi a4 1.8T 1997 modell. I det siste har den begynt å fuske/hoppe ved gasspådrag. Når jeg gir på i 1 gir går det ganske greit og det er ikke så mye i 2 gir, men i 3,4 og 5 giret fra 1000 til 3000 omdreininger ved gasspådrag så hopper den av gårde... kan dette være turbolag? Det er kraftig rykking i hele bilen. Når den kommer på ca 3300 omdreininger så går den rent igjen. Aller værst er i oppoverbakker hvor man må ha litt mer gass. Nylig endringer på bilen: Sikftet oljepumpe BSR sportsluftfiler Kan dette ha noe med saken å gjøre? Den har også begynt å ryke en del blårøyk etter at den har stått en liten stund på tomgang. Røyken forsvinner om man begynner å kjøre igjen. Kan noen hjelpe meg med hva dette er og er det noen sammenheng mellom fuskingen og røyken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2012 ingen som har noen forslag?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2012 Tatt diagnose? Kan være så enkelt som tennplugger.. men likte ikke helt den blårøyken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2012 Takk for svar skal bytte tennplugger å se om dette hjelper mot fuskingen vertfall. Har ikke tatt diagnose, men skal få gjort det og se om det kommer fram noe der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2012 Plugger eller coil(er), vett ikke om det er samme probleme som var på min, den begynnte å lægge/hoppe når jeg fikk turbo trykk, bytta 2 coiler så gikk den glatt i gjenn! Blårøyken er jeg ikke helt sikker på..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2012 Tenkte jeg skulle få tatt denne diagnosen for å se etter feilmeldinger, så jeg kjøpte en "Bluetooth OBD2" fra teknikmagasinet. http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=160068&title=Bluetooth%20OBD2& Men lurer på om jeg gjorde en liten bommert, diagnosepluggen passer bra med OBD2'en, men får det ikke til å funke... Så lurer på om bilen min egentlig støtter denne, eller hva jeg må gjøre for å få det til å funke. Noen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...