Anbefalte innlegg

Har en audi a4 1.8T 1997 modell.

I det siste har den begynt å fuske/hoppe ved gasspådrag. Når jeg gir på i 1 gir går det ganske greit og det er ikke så mye i 2 gir, men i 3,4 og 5 giret fra 1000 til 3000 omdreininger ved gasspådrag så hopper den av gårde... kan dette være turbolag? Det er kraftig rykking i hele bilen. Når den kommer på ca 3300 omdreininger så går den rent igjen. Aller værst er i oppoverbakker hvor man må ha litt mer gass.

Nylig endringer på bilen:

Sikftet oljepumpe

BSR sportsluftfiler

Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Den har også begynt å ryke en del blårøyk etter at den har stått en liten stund på tomgang. Røyken forsvinner om man begynner å kjøre igjen.

Kan noen hjelpe meg med hva dette er og er det noen sammenheng mellom fuskingen og røyken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen forslag?? : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt diagnose?

Kan være så enkelt som tennplugger.. men likte ikke helt den blårøyken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :) skal bytte tennplugger å se om dette hjelper mot fuskingen vertfall. Har ikke tatt diagnose, men skal få gjort det og se om det kommer fram noe der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plugger eller coil(er), vett ikke om det er samme probleme som var på min, den begynnte å lægge/hoppe når jeg fikk turbo trykk, bytta 2 coiler så gikk den glatt i gjenn! Blårøyken er jeg ikke helt sikker på.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle få tatt denne diagnosen for å se etter feilmeldinger, så jeg kjøpte en "Bluetooth OBD2" fra teknikmagasinet. http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=160068&title=Bluetooth%20OBD2&

Men lurer på om jeg gjorde en liten bommert, diagnosepluggen passer bra med OBD2'en, men får det ikke til å funke... Så lurer på om bilen min egentlig støtter denne, eller hva jeg må gjøre for å få det til å funke.

Noen forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.