#1 Skrevet September 2, 2012 Har noen problemer med min Skoda Octavia VRS 07. Dette er en TDI. Feilen kommer og går. Feilmelding som kommer i displayet i bilen er "Engien shop". Har kjørt en VAG COM på den og feil meldingen jeg får opp; 2 Faults Found: 006488 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 Bank 1 (G448) P1958 - 006 - Short to Plus - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 4 Reset counter: 40 Mileage: 94314 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 22:04:11 Freeze Frame: RPM: 0 /min Torque: 144.0 Nm Speed: 0.0 km/h 0.00 % Voltage: 12.54 V Mileage: 250 km Text: 1000 C 001350 - Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235) P0546 - 006 - Short to Plus Freeze Frame: Fault Status: 11000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 2 Reset counter: 40 Mileage: 0 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 0 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 0.0 km/h 0.00 % Voltage: 12.54 V Temperature: 30.0°C Text: 1000 C Har prøvd og bytte den en sensoren "G235". Men til ingen nytte. Er det noen som har hvert borte i dette før? Kunne trenger noen tips. Takk på forhånd Mvh Glenn Skogheim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2012 Ingen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2012 Hjelp !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2012 Hva med g448 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2012 Det er jo helt klart ikke giveren som er ødelagt da det ikke hjalp å bytte den ene.. Får fortsatt feil melding på den som er byttet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2012 Hva med måleblokkverdier på de da? Kabelnett ville jeg sett på med tanke på beskrivelse av feilkodene.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2012 Måleblokk verdiene??? Kabelnettet er like helt og fint, har sjekket. Feilen må ligge ett annet sted, slik at dette blir en følge feil av den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2012 2 Faults Found: 006488 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 Bank 1 (G448) P1958 - 006 - Short to Plus - MIL ON Det er rimlig begrenset muligheter som kan gi kortslutting til plus ! Med diagnoseverktøy kan du lese ut verdier på eksos tempsensor, hva er de ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 16, 2012 Ettersom det ikke er noe som tyder på at ledning er skadet.. Feil meldingen er kortsluttning til plus synes jeg det hele er noe rart. Feilen kommer helt sporadisk om bilen er varm eller kald så eksos tempen skal ikke ha noe å si angående feilen. Filen er nødt til å ligge ett annet sted. Noen som har hvert borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 16, 2012 Har sett flere ledningsnett som har sett bra ut men ikke fungert som de skal likevel..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 16, 2012 Som du selv sier er det veldig få muligheter som gir kortsluttning til plus. Så mulighete er da at ledningene har gniset av seg isolasjonen, Dette er noe som bør være lett å se. Brudd i ledningene er det da ikke siden vag com opplyser om kortslutning, men det ville hvert vanskligere å oppdage. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 12, 2013 Tror jeg kanskje har funnet ut av hva feilen kan være. Leste litt i på teknisk å der fant jeg en tråd angående samme feil meldingen på S4 B5. I den tråden står det at det kan være dårlig loddinger i EGT'en på bilen. Men da er er det store spørsmålet hvor sitter den på skodaen? Har noen anelse om hbor den kan være lokalisert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...