#1 Skrevet September 2, 2012 jeg lurer på om noen har vørt borti dette før på touran men xenon lykter? begge parklys er 100% død..... har sjekket sikringer og de er ok. men jeg har en feilmld. i vag-com som det står "short to ground" eller no.. men hva kan fororsake dette? jeg har jo ikke rørt noe?? de virka for en tid siden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2012 Jeg er ingen ekspert, men hvis det er en kortslutning til jord (som det står) så kan allikevel pærene og sikring være hele, mens styringselektronikken "skrur av" pga en kortslutning. Så jeg ville begynt med å sjekke ledningene til lyktene. Og sjekket pærene, kanskje en av de har gått og gitt kortslutning? Evt koble fra en og en lykt. Husk å skru tenning av og på ved hver test, så diagnosen gjør en ny sjekk (og evt skrur på den andre lykta). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2012 ok takk for tips. da får jeg forske litt på dette... visste ikke helt hvor jeg skulle begynne.... har jo kikka litt oppi der ,men følte meg litt hjelpesløs når det var en mulig kortslutning... men dette med og koble fra en og en lampe er jo en start! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2012 Da har jeg vært å kikka på det å har fått de til å virke: vinke : Aner ikke hva jeg gjorde.... prøvde å lirke og bytte pærer og starte bilen og stoppe bilen og alt mulig... plutselig lyste den ene, også lyste den andre .. så var den ene parklyspæra bak død og måtte av med den lampa . ingenting hjalp så tok jeg av den andre baklampa og pusla litt også stoppa jeg bilen igjen og starta og så virka plutselig alle igjen:confused: skjønner ingen ting jeg. prøvde å stoppe å skru alt av og på igjen og alt virker enda. så denne er vel egentlig løst.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2012 Har du hatt varsel om defekt pære i instrumentpanelet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2012 ja, det har lyst en gul varsellampe for defekt pære ja, også har det kommet opp hver gang jeg startet bilen at "left parkinglight defektive"-Right parkinglight defektive" ,men det er ikke pærene bare så det er sagt. det har skjedd en gang før også. da kutta den ene foran ut også kutta den andre ut. også vet jeg ikke hva som fikk de til å lyse igjen... jeg var frammi der å rota,men det er liksom ikke som det er dårlig kontakt heller... det er noe annet rart som gjør dette. nå har jeg kjørt uten parklys i ca en mnd. og hvis jeg ikke kødder med disse lysa nå så kommer de til å virke i lang tid framover.... for de kuttet ut etter at jeg prøvde å sette på ledpærer... sistgang...jeg lurer på om det kan være modulen som gjør dette,siden jeg flyttet problemet bak først også plutselig virket alle. også har jeg feilmld i vag-com om short to ground. -ps: gadd ikke sjekke com`en nå etter at det blei iorden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2012 Om du har montert led pærer,så er nok grunnen at du har feil motstand. Da blir det kiggende fil i vag comen til du får slettet feilmeldingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 4, 2012 Om du har montert led pærer,så er nok grunnen at du har feil motstand.Da blir det kiggende fil i vag comen til du får slettet feilmeldingen. nei det er ikke dette som er feilen. led pærene virket aldri -problemet var jo at det ikke var strøm til parklys kontaktene. ikke at det var feilmld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...