Feilmelding Display/Speedometer Golf 3

Anbefalte innlegg

Regner med dette er en feilkode.

Noen som vet hva feilkode "6278" betyr?

Legger ved bilde av hvordan displayet skal se ut, og bilde av hvordan det ser ut med denne feilkoden.

Legg merke til at på bildet av "hvordan det skal se ut" står det "Total" over km-stand.

Bilde av hvordan det skal se ut:

Sånn skal det se ut.jpg

Bilde av hvordan det ser ut med feilkode:

Sånn ser det ut med feilmelding.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bare trip-visning da? (Husker ikke helt om det da står trip eller ikke). Skjer det noe når du trykker på knappen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oops,, Mener å ha lest noe om at når speedometeret har gått så langt som det kan gå, altså starter på null igjen, forsvinner "total" som en indikasjon på at det er gådd rundt en gang.

Husker jeg helt feil her, eller er det noe i det?

bare en tanke som slo meg nå etter jeg laget innlegget.

--> og isåfall; hvor langt går disse golf 3-speedometerne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bare trip-visning da? (Husker ikke helt om det da står trip eller ikke). Skjer det noe når du trykker på knappen?

Når man trykker på knappen og vil ha fram trip-visning, står det "trip" i displayet. Denne funksjonen er i orden på dette speedometeret - ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha lest noe om at når speedometeret har gått så langt som det kan gå, altså starter på null igjen, forsvinner "total" som en indikasjon på at det er gådd rundt en gang.

Husker jeg helt feil her, eller er det noe i det?

bare en tanke som slo meg nå etter jeg laget innlegget.

--> og isåfall; hvor langt går disse golf 3-speedometerne?

"Total" blir borte ved 300.000 :)

http://www.motor-talk.de/forum/ab-wann-steht-das-total-nicht-mehr-im-tacho-drin-t2767832.html?page=2

Heldig du, som har en bil som bare har gått litegrann :)

Film:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldig du, som har en bil som bare har gått litegrann :)

Den er gått ca 215'000km, men pga feilmelding i det originale instrumentet (står Cerr i kmstand-display ved tenning påslått) ble det satt inn et speedometer fra en delebil for en liten tid tilbake siden. Dette "nye" speedometeret viste da 281500km, og nå har det altså rundet 300'000.

you see? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale speedometeret viste altså "Cerr" i displayet for km-stand, med tenning på.

Jeg tok en sjekk med GPS'en på mobiltelefonen, og fant ut over ca 10mil kjøring at speedometeret telte altfor mye i forhold til GPS'en (når GPS'en hadde telt 10mil, hadde bilen telt 15-16 mil).

Kan denne feiltellingen ha noe med feilmeldingen å gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Én tråd opprettet som kunne vært unngått.

Neida, dette er jo en kuriositet som kanskje er av interesse for andre :)

Men hva skjer ved 600.000 tro? Det har noen funnet ut her:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.