#1 Skrevet September 4, 2012 Hei, Fikk reklameavis ifra Eikermotorshop idag. Ser de selger Nokian Hakka R i 225/40-18 til 1998 kr der. er ikke dette veldig billig. Hvordan er disse dekka derifra?? Husker før i tiden var det mye dårlige dekk ihvertfall , mn aner ikke nå. Noen som kan gi meg råd??7 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2012 Gammern har kjøpt conti vinterdekk derfra 2 ganger de siste årene, smertefri handel hver gang. Bra pris, nye dekk og til gode priser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 8, 2012 Bra tilbud på Continental WinterViking 2 nå, vurderte å slå til, men det er jo dekk som har vært på hylla en stund.. Noen som har erfaringer med "eldre" dekk? 998,- pr stykk i 225/45/17 er jo grei pris på et dekk som var bra (for tre år siden i alle fall:) ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 14, 2012 var å kjøpte dekk i dag. 225/40-18 Nokian hakka R men de er prod uke 32 i 2008 Spurte før jeg kjøpte de om når de var laga. Og da svarte han at de er helt nye, fikk de i forrige uke. Haha, tenkte jeg når jeg fikk de ut av dekklageret. J.... luring Hvordan er det med så "gamle" dekk?? Dan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 14, 2012 Så lenge de er ubrukte og lagret riktig, dvs, ikke i en container som har stått ute, går det helt fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 14, 2012 Så lenge de er ubrukte og lagret riktig, dvs, ikke i en container som har stått ute, går det helt fint Hehe, ja men hvordan skal jeg vite hvordan de er lagret da?? . Kan jo ha vært lagret på en utedo i finland uten at jeg veit noe om det Blei skeptisk jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 14, 2012 Vinterdekk som er så gamle hadde jeg styrt unna. Som det blir sagt : du vet jo ikke hvordan disse har blitt lagret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 17, 2012 Da har jeg pratet med Eikermotorshop ang datoen på dekka. De beklaget dette så mye, og ønsket at jeg skulle komme å bytte de. De kunne gi meg Continental Contact 5 istedet. Hvordan er disse iforhold tilhverandre?? Noen som kan gi svar. Dan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 2, 2012 Da har jeg pratet med Eikermotorshop ang datoen på dekka. De beklaget dette så mye, og ønsket at jeg skulle komme å bytte de. De kunne gi meg Continental Contact 5 istedet. Hvordan er disse iforhold tilhverandre?? Noen som kan gi svar. Dan Viking Contact 5 er et dekk som har bedre egenskaper på "bykjøring", kontra Nokian Hakka R som er spesialister på fjellveis-føre. Begge er helt klart et godt valg, så å bytte til Viking 5 er nok ikke dumt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 2, 2012 Viking Contact 5 er et dekk som har bedre egenskaper på "bykjøring", kontra Nokian Hakka R som er spesialister på fjellveis-føre.Begge er helt klart et godt valg, så å bytte til Viking 5 er nok ikke dumt Takk for det Christer. Jeg gikk for Nokian hjula, og betalte 6000,- for de pga datoen. De er mjuke og fine. Så håper de holder selv at de er prod i 08. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 2, 2012 Takk for det Christer. Jeg gikk for Nokian hjula, og betalte 6000,- for de pga datoen. De er mjuke og fine. Så håper de holder selv at de er prod i 08. Så lenge lagring er gjort korrekt, så kan de være intill 5 år før de blir "gamle". Den kjemiske "aldringen" starter ikke før dekkene blir tatt i bruk og du får varme i dekkene. Men vi prøver iallefall som tommelfingerregel å alltid ha dekk nyere en 2 år på produksjonsdato hos oss. Eldre en dette går alltid til ekstra godpriser. Så 6000,- var en VELDIG bra pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...