Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk reklameavis ifra Eikermotorshop idag.

Ser de selger Nokian Hakka R i 225/40-18 til 1998 kr der. er ikke dette veldig billig.

Hvordan er disse dekka derifra??

 

Husker før i tiden var det mye dårlige dekk ihvertfall , mn aner ikke nå.

Noen som kan gi meg råd??7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammern har kjøpt conti vinterdekk derfra 2 ganger de siste årene, smertefri handel hver gang. Bra pris, nye dekk og til gode priser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra tilbud på Continental WinterViking 2 nå, vurderte å slå til, men det er jo dekk som har vært på hylla en stund..

Noen som har erfaringer med "eldre" dekk?

998,- pr stykk i 225/45/17 er jo grei pris på et dekk som var bra (for tre år siden i alle fall:) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var å kjøpte dekk i dag.

225/40-18 Nokian hakka R men de er prod uke 32 i 2008

Spurte før jeg kjøpte de om når de var laga. Og da svarte han at de er helt nye, fikk de i forrige uke.

Haha, tenkte jeg når jeg fikk de ut av dekklageret. J.... luring

 

Hvordan er det med så "gamle" dekk??

 

Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge de er ubrukte og lagret riktig, dvs, ikke i en container som har stått ute, går det helt fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge de er ubrukte og lagret riktig, dvs, ikke i en container som har stått ute, går det helt fint :)

 

Hehe, ja men hvordan skal jeg vite hvordan de er lagret da?? . Kan jo ha vært lagret på en utedo i finland uten at jeg veit noe om det ;)

Blei skeptisk jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterdekk som er så gamle hadde jeg styrt unna. Som det blir sagt : du vet jo ikke hvordan disse har blitt lagret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg pratet med Eikermotorshop ang datoen på dekka.

De beklaget dette så mye, og ønsket at jeg skulle komme å bytte de.

De kunne gi meg Continental Contact 5 istedet.

 

Hvordan er disse iforhold tilhverandre??

 

Noen som kan gi svar.

 

Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg pratet med Eikermotorshop ang datoen på dekka.

De beklaget dette så mye, og ønsket at jeg skulle komme å bytte de.

De kunne gi meg Continental Contact 5 istedet.

 

Hvordan er disse iforhold tilhverandre??

 

Noen som kan gi svar.

 

Dan

Viking Contact 5 er et dekk som har bedre egenskaper på "bykjøring", kontra Nokian Hakka R som er spesialister på fjellveis-føre.

Begge er helt klart et godt valg, så å bytte til Viking 5 er nok ikke dumt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking Contact 5 er et dekk som har bedre egenskaper på "bykjøring", kontra Nokian Hakka R som er spesialister på fjellveis-føre.

Begge er helt klart et godt valg, så å bytte til Viking 5 er nok ikke dumt :)

 

Takk for det Christer.

 

Jeg gikk for Nokian hjula, og betalte 6000,- for de pga datoen. De er mjuke og fine. Så håper de holder selv at de er prod i 08.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Christer.

Jeg gikk for Nokian hjula, og betalte 6000,- for de pga datoen. De er mjuke og fine. Så håper de holder selv at de er prod i 08.

Så lenge lagring er gjort korrekt, så kan de være intill 5 år før de blir "gamle". Den kjemiske "aldringen" starter ikke før dekkene blir tatt i bruk og du får varme i dekkene.

Men vi prøver iallefall som tommelfingerregel å alltid ha dekk nyere en 2 år på produksjonsdato hos oss. Eldre en dette går alltid til ekstra godpriser.

Så 6000,- var en VELDIG bra pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.