#1 Skrevet September 4, 2012 Motorlampa lyser på min Tiguan, har slettet feilkoden et par ganger men kommer tilbake etter noen dagers kjøring. Feilkoden lyder: 008194 - Particulate Trap Bank 1 P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold På Ross tech sin feilkode side så står det: 18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction Possible Solutions: -Check/Replace Exhaust Pressure Sensor (G450) -Diesel Particle Filter (DPF) Perform Emergency Regeneration (Refer to Specifications!) -Check/Replace Diesel Particle Filter (DPF Etter å ha lest litt om regeneration av DPF så sjekket jeg verdien på 108.2(calculated mass) som er 20,7 og 108.3(measured mass) som er 0. Ut av det kan ikke jeg forstå at trengs verken utskifting eller regeneration av DPF. Kan det da ettersom det står 0 i verdi på measured mass være en sensorfeil? Noen som har erfaringer på noe av dette??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2012 har vært borti tull med sensoren som sitter på venstre side (passasjersiden ) i motorrommet.. går 2 slanger ril DPF fra denne og ett stikk.. husker ikke hva den heter .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...